zondag 31 juli 2022

Zandmotorsessie zaterdag 30 Juli 2022


Hallo vis vrienden, 

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een w-wind van 3 bft afnemend naar 2 bft, temperatuur 21 °C, zonnig met af en toe wat regendruppels. Om 14:45 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen met drijvertjes ~ korte wapperlijnen, haak 314\8 ~ ls5013\f6, gevuld met een zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood, 160 gram. Na tien minuten volgt de Vercelli Heat Leggering met een gevlochten hoofdlijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Lw HvH 12:33 uur (-33 cm), hw 17:09 uur (+107 cm), (±140 cm).

Er liggen hier en daar wat kleine plukjes Iers mos op het strand en in het water, maar er valt goed te vissen. Om 15:33 uur krijg ik een paar mooie doorbuigers op de Hiro top en na onder de kant de doorbuigers opgevangen te hebben komt er een maatse zeebaars het strand op.

Lekker de eerste van het seizoen.


16:19 uur op de Vercelli een doublet zeebaarsjes, naarmate het water opkomt neemt het Ierse mos toe en hele slierten hangen er aan de lijn. Ik vis verder met de Hiro en parkeer de Vercelli even op het strand. 

Gelijk met hoog water is het weer visbaar, het Ierse mos ligt op het strand en\of tegen de vloedlijn. In het water drijft nagenoeg niets meer. De Vercelli  komt er weer bij. 
17:03 uur een doublet van een zeebaarsje met een botje.


17:18 uur een bot, 17:37 uur een zeebaarsje. Hierna krijg ik nog een paar mooie doorbuigers op de Hiro hengeltop, maar helaas zit er geen vis aan bij het binnen draaien.
18:06 uur komt er nog een botje bij.



Om 19:00 uur ruim ik op en vertrek naar huis. Ondanks het aangespoelde Ierse mos was er toch redelijk goed te vissen.


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten