maandag 1 maart 2021

Zandmotorsessie zondag 28 februari 2021

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een no wind van 2 bft met stoten van 3 bft, draaiend naar nno 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 9 °C, zonnig.  Om 12:20 uur werp ik in met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 ~ 180 gram ~ piramidelood 166 gram. Na tien minuten volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf met een zelfde uitrusting.  Hw HvH 15:42 uur (+146 cm), lw 23:15 uur (-44 cm), (± 190 cm). 

Heel even zie ik een tik op de top in het begin maar bij het binnendraaien zit er niets aan. En even later komt er een loslopende hond m'n jas besproeien die op m'n viskist ligt, een sorry van het baasje is er niet bij.

Maar goed de negatieve gedachtes loslaten maar en m'n plezier niet laten vergallen door zo'n incident.  

12:51 uur zie ik een duidelijke tik op de Hiro Dream Surf en draai ik een bot het strand op. 13:01uur volgt er een botje, binnen gedraaid met de Cobra.


14:10 uur een bot, 14:29 uur een zware draai, leuk een triplet botten aan de haak.


Met het opkomende water moet ik van de zandbank af, er heeft zich een diepe zwin gevormd. Met het vele wortel-spons vuil op de lijn rondom hoog water verwissel ik m'n spoelen voor 22\100 mm nylon en 25\100 mm nylon zodat de kans op breken beperkt wordt.

De zwin is te diep om doorheen te waden en vooraan blijkt geen vis te zitten, ze zitten redelijk ver weg.
Om 17:40 uur ruim ik op en vertrek naar huis en met zes vissen heb ik toch weer genoten van een heerlijk vismiddag. Nog verbrand ook en dat in februari 😀.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten