dinsdag 23 maart 2021

Zandmotorsessie dinsdag 23 Maart 2021

 

Hallo vis vrienden, 

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor er staat een wzw wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 8 °C, met in het begin een lange tijd zeemist, droog met later een licht zonnetje. Om 13:15 uur werp ik in met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak f31\8 ~ f314\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 120 ~ 160 gram. Na tien minuten volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf met een zelfde uitrusting. Hw HvH 10:10 uur (+77 cm), lw 17:21 uur (-54 cm), (± 131 cm).

Zo daar staan we weer, op dezelfde stek, met dezelfde onderlijnen alleen een dag later. De wind is van nw naar zw gegaan altijd beter zou je zeggen. Alleen de mist maakt het nog vrij koud. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

De eerste draaien leveren me niets op, had ik gisteren na een aantal draaien toch vis nu helemaal niets. Zou het de mist zijn? Afijn stug doorgaan maar, even vrees ik dat het een dag gaat worden met helemaal niets. Maar om 15:53 uur komt er dan toch een botje het strand op met twee haaklijnen in z'n bek. De eer is gered.

Dan duurt het weer even, met het moment dat het water licht begint op te komen op de zandbank en de stroming toeneemt hangt er een doublet botten aan de haak om 17:17 uur.


Dat is het start sein voor de andere vissen om ook te bijten. 17:27 uur een grote bot van 39 wedstrijdcentimeters. 17:38 uur een doublet van bot en botje.


17:52 uur een bot, en 18:12 uur een wijtingkje.


Helaas niet de gehoopte maatse zeebaars, maar dat komt nog nog wel een keer. Ik vis nog door tot 18:45 uur maar het blijft bij 8 vissen. Beter iets dan niets.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten