maandag 9 maart 2020

3e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, het was voor mij nogal twijfelachtig waar we zouden gaan vissen, weer uitwijken naar Pernis of toch op het strand vissen met harde wind en stuifzand. Het werd uiteindelijk het laatste, in de "de Viskeet" trek ik balletje nummer 21, we worden weer keurig met de platte kar weggebracht en het overgrootte deel van de vissers hebben een mooie "zwin" voor zich naarmate we dichter bij mijn steknummer komen zie ik het al allemaal rollers, geen zwin en ondiep water dus, jammer het enige wat ik kan doen is om te kijken of er een zeebaarsje dwaalt tussen de golven.

Er staat een harde zzw wind van 6 bft met stoten van 8 bft, temperatuur 8 °C, met af en toe regen, lw HvH 06:45 (-66 cm), hw 13:55 uur (+128 cm), (± 194 cm). 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f314\8, gevuld met zeepier, zager of een combinatie hiervan tommy lood 180 gram maar al snel blijkt dat dit niet genoeg is, ik verhoog naar 170 ~180 gram piramidelood dat blijft even liggen maar gaat er later alsnog vandoor.

Inmiddels vangt Jan Groenewegen links van me in de "zwin" 2 mooie botten aan de afhouders, ik besluit om ook over te schakelen op verzwaarde afhouders met 180 gram geankerd lood ~ 200 gram piramidelood, het spoeltje verwissel ik met 22\100 mm nylon om de ankers wat makkelijker te kunnen los trekken. Dan blijkt er in de spoel aardig wat stuifzand te zitten, ik gooi een doek over de molen heen om verdere zandophoping te voorkomen. John Duynisveld vangt rechts van me een mooie bot op afstand, maar bij mij wil het niet lukken.

Het laatste 1,5 uur komt het water op en neemt de stroming toe zelfs 205 gram geankerd blijft niet liggen, hier en daar sneuvelt er een molentje wat vastgelopen is door zandkorrels. Om 13:00 uur is het weer afgelopen en met een 0 moet ik het strand verlaten en dat is balen een slechte start in de competitie. Maar goed een slechte loting kan iedereen overkomen, volgende keer hopelijk beter.


De kanjerpot gaat naar John Duynisveld met een bot van 38 cm. Gefeliciteerd John.

Vak A: 1e en 1e overall Ed van Zanten 6 vissen (168 cm), 2e Mischa Voskamp 6 vissen (159 cm), 3e Koos van de Stap 5 vissen (133 cm).
Vak B: 1e Bert Klein 4 vissen (103 cm), 2e Jan Dibbets 3 vissen (93 cm), 3e Hen Dankier 2 vissen (50 cm). Mannen gefeliciteerd!

Ging ik helemaal met lege handen naar huis, Nou nee! Ook dit keer moest ik het hebben van de tombola. Naast de prijzen van de 2e competitiewedstrijd die ik nog tegoed had.


Vis greetz,

Willem



Geen opmerkingen: