donderdag 27 december 2018

Zandmotorsessie woensdag 26 December 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer eens vissen op "de Zandmotor", er staat een zzw-wind van 3 bft, temperatuur 6 °C, droog, grauw weer, lw HvH 10:05 uur (-71 cm), hw 17:15 uur (+147 cm), (± 218 cm). Omdat het 2e kerstdag is, is het druk op het strand, veel mensen met honden die even uit willen waaien. Jammer genoeg heeft niet iedereen z'n hond onder controle en regelmatig moet ik m'n aasbak verdedigen voordat ie leeg gevreten wordt. De reacties van de baasjes zijn verschillend van excuses en sorry tot totaal niet regeren, gelukkig zijn de meeste weer weg eind van de middag en kan ik ongestoord verder vissen.

Om 13:00 uur start ik met de 4,5 meter K2, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zoute pier of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram. Na een kwartier volgt de 4,5 meter Cobra GT, met een zelfde uitrusting, alleen gebruik ik hier een super korte onderlijn van 30 cm met één korte sneu van 15 cm met haak ls5013\f6 erop, en werp deze zover als ik kan om te ontdekken waar de vis zich bevindt.

13:45 uur is het raak, het topoog van de K2 begint te trillen en de lijn val slap, even later draai ik een mooie schar het strand op. 14:07 uur zit er een klein botje aan.


14:31 uur een botje, 14:49 uur een bot.


15:10 uur een maatse wijting van 31 wedstrijdcentimeters, 15:38 uur een vijfdradige meun, die zaten er vroeger "dik" op Ter Heijde toen de strekkers er nog lagen, nu vang je ze nog sporadisch.


Omdat de Cobra geen vis oplevert, maar één enkel aanbeet met niets eraan, besluit ik om hier ook wat dichterbij mee te vissen en een onderlijn met drie sneuen te gebruiken. Niet lang daarna begin ik ook hiermee vis te vangen.

15:48 uur een doublet scharren, 16:06 uur een doublet van bot met een botje.


16:15 uur een bot, 16:55 uur een doublet van een maatse wijting met een botje.


17:08 uur een wijtingkje, 17:18 uur een botje.


17:31 uur een schar, 17:55 uur een wijtingkje.


Om 18:15 uur is de temperatuur inmiddels gezakt naar 4 °C en beginnen m'n handen te verkleumen. Het is weer mooi geweest en bij het binnen draaien van de laatste hengelstok zit er nog een wijtingkje aan. Met regelmatig een vis aan de haak, totaal 18 stuks, een welbestede middag

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten