zondag 23 december 2018

Zandmotorsessie zondag 23 December 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor", er staat een z-wind van 3 bft dalend naar 2 bft en draaiend naar ozo, temperatuur 8 °C, miezer regen, mist, hw HvH 15:02 uur (+146 cm), lw 20:15 uur (-54 cm), (± 200 cm). Dit keer vis ik met diepvries aas, mesheften en zoute pieren. Om 14:30 uur werp ik in met de 4,5 meter K2, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak f31\8 gevuld met een mesheft, zoute pier of een combinatie hiervan, tommylood 140 ~ 150 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest eenzelfde uitrusting.

In het begin is het nog droog maar dat duurt niet lang, toch is het lekker om weer vanaf het strand te vissen. Om 14:58 uur zit er een wijtingkje aan de haak, met een klein beetje "apenhaar", gelukkig valt er nog goed te vissen, 15:28 uur volgt er na wat tikken een schar.


15:46 uur een wijtingkje, m'n Penn molen op de Cobra spoelt opeens alles op één plek en ik besluit om met één hengelstok verder te vissen. 16:09 uur een schar.


16:27 uur weer een wijtingkje en het valt me mee dat er nog "redelijk" vis zit. 16:54 uur nog een wijtingkje.


Om 17:00 uur begin ik op te ruimen, bij het binnen draaien zit er nog een doublet aan van een wijtingkje met een schar.


Totaal 8 vissen en lekker weer op het strand gestaan.

Vis greetz,

Willem




2 opmerkingen:

  1. Zoals steeds een mooi verslag Willem. Vrijdag ga ik proberen in Zoutelande met pieren en tappen. Wat is er gaande met je molen ? Groeten Gert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Gert en succes op Zoutlande. De molen spoelt alle lijn op dezelfde plek, waarschijnlijk is de as los gesloten. Hij ligt inmiddels bij de Hengelsportzaak om opgestuurd te worden. Jammer genoeg is de leverancier gesloten deze periode dus het wordt pas na 7 Januari dat het opgestuurd wordt. Dus afwachten maar. Gelukkig heb ik voldoende molens om nog mee te kunnen vissen.


      Vis greetz,


      Willem

      Verwijderen