donderdag 3 januari 2019

Zandmotorsessie donderdag 03 Januari 2019



Hallo vis vrienden,

Allereerst voor iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar, en dat je dromen mogen uitkomen! Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor", met het aas wat ik nog voor oud en nieuw aanschaft had. Helaas ging de één Januari sessie niet door i.v.m. de harde wind. De pieren leeg gestreken en geconserveerd samen met nog wat diepvries mesheften en wat zakjes zoute pieren genoeg aas voor deze sessie. Er staat een N-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 6 °C, hw HvH 12:59 uur (+111 cm), lw 20:34 uur (-53 cm), (± 164 cm). Af en toe wat zon afgewisseld met regenbuien.

11:45 uur werp ik in met de 4,5 meter K2, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak f31\8, gevuld met een zeepier, zoute pier, mesheft of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram loopt gelijk weg, 180 gram piramidelood blijft beter liggen, maar af en toe gaat ook dit gewicht aan de wandel. De stroming blijkt behoorlijk sterk te zijn en later vis ik met 200 gram geankerd. Een kwartiertje later volgt de 4,5 meter Cobra GT met een zelfde uitrusting.

Het begint goed in de eerste draai om 12:00 uur heb ik al gelijk een botje aan de haak. 12:41 uur volgt er een tweede.


Maar het duurt langer en langer en er komt geen vis meer aan de haak. Variëren in afstand dan maar, ook hiermee kan ik geen vis verleiden. Een wandelaar komt me nog twee visloodjes brengen die hij gevonden heeft langs de waterlijn, altijd goed om het lood uit het milieu proberen te houden.

Voor de rest blijft het bij af en toe wat "apenhaar" maar gelukkig kleine slierten. Behalve dat er een klein lekje in m'n waadpak zit en m'n broek nat begint te worden klettert er af en toe een regenbui naar beneden. Ik begin te verkleumen en omdat het toch niet veel is maar op te ruimen. Als ik om 14:45 uur binnen draai zit er een zeebaarsje aan de K2, net achter de branding gevangen, de eerste van het nieuwe jaar. 


Zondag 06-01-2019 de Jagro Bokaal vissen, hopen maar dat de vangsten dan beter zijn.

Vis greetz,

Willem


2 opmerkingen: