maandag 14 november 2016

vangstberichten: zondag 13 november 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 11e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer op het strand van Hoek van Holland, omdat ik vergeten ben om een "kopfoto" te maken, gebruik ik maar even een "oude" van de omgeving Hoek van Holland. In "de Viskeet" krijg ik steknummer  13 toebedeeld, gelijk met een meetbeurt. Er is rechts van "de klok" uitgezet en ik mag een flink stukje naar rechts lopen. Er staat een ZO-wind  van 3 bft, temperatuur 6 °C, met in het begin een druiligere regen. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 ~~ ls5013f\6 ~ geklipte lijn f31\8  gevuld met een zager\zeepier\slik of een combinatie hiervan, steellood 150 gram ~ tommy lood 160 gram. Lw HvH 09:45 uur (-40 cm), hw 13:27 uur (+131 cm), (± 171 cm).


Met 1 zeiknat been begin ik de "strijd" m'n rechterlaars loopt langzaam vol met water. Even niet aan gedacht dat er een lek in zat. Op afstand zwemmen er een aantal zeehonden, nu maar hopen dat het geen invloed op de vangsten heeft. Het blijkt een moeizame wedstrijd te worden, er wordt wel vis gevangen door de ver werpers mooie wijtingen op afstand. Jim Sonneschein rechts van me vangt gelijk in het begin al een mooie wijting met een schar maar ontiegelijk ver weg, een afstand die de meeste vissers niet halen. Omdat ik zover mogelijk wil komen qua afstand besluit een korte werplijn met 2 haken in te zetten, met de gedachte liever één vis dan niets. Een worpje dichtbij, net over de branding om een zeebaarsje te verleiden levert me ook niets op.

Omdat ik met de Cobra iets teveel "zwabber" voor m'n gevoel schakel ik over op de Grauvell Vertix Moonlight, met 134 slagen in combinatie met 20,5\100 mm op de Shimano D molen met een indraaisnelheid van 103 cm, kom ik hiermee met beaasde haken op een afstand van 138 meter. Ver genoeg om op 10:56 uur een wijtingkje te vangen, gelukkig van de 0 af.



Jim rechts van me blijft "lekker" doorvangen, maar ja je hebt meestal "baas boven baas". 11:12 uur vang ik een maatse wijting.



En daarna wordt het bij iedereen iets minder. Zaten alle vissen nu ver? Nee, want Joop Schildknegt weet in het laatste half uur er toch maar mooi een doublet botten uit te trekken. Je moet het ook treffen met je stek. Om 13:00 uur is het weer afgelopen en met één gekoeld been ga ik gelijk op huis aan voor een warme douche.

De uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall Jim Sonneschein 13 vissen 333 cm, 2e Martin van de Drift 10 vissen (265 cm), 3e Arnold Talmon 10 vissen (262 cm).

Vak B: 1e Ed van der Vegt 8 vissen (202 cm), 2e Koos van der Stap 3 vissen (78 cm), 3e Dion Putter 2 vissen (52 cm). Mannen gefeliciteerd!

De kanjerpot voor de grootste vis 35 cm, gaat naar Bert Heukels. Bert gefeliciteerd!





Van Jim Sonneschein, Jan Groenenwegen en Ed van Zanten krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vandaag maar eerst eens een nieuw waadpak aangeschaft en veel materiaal om geklipte "Vegt" lijntjes te maken Twee nieuwe spoelen met 18\100 mm nylon en een volgende keer als de "vis" weer erg ver (over het algemeen) zit zijn we in ieder geval optimaal voorbereid.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten