zondag 6 november 2016

vangstberichten: 4e NFB wedstrijd strand Castricum zaterdag 05 november 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik samen met het korps Terheijde 1, bestaande uit Captain Ed van Zanten, Jan Groenenwegen, Paul van Boheemen, Han van der Lek en Willem Louman de 4e en laatste NFB competitie wedstrijd aan het strand van Castricum, er staat een NW wind van 3 bft oplopen naar 4bft met rond 11:45 uur een korte storm met een fikse regenbui, waarna het plotseling windstil wordt, af en toe regen, af en toe zon. Op het verzamelpunt het clubhuis van "de Salamander" krijgen we steknummer 11 toebedeeld en ik mag het proberen in het B-vak een flink stuk rechts van het slag. We worden keurig met "de platte kar" weggebracht en er staat een mooie branding.


Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 ~ ls5013F\6 gevuld met een zager\zeepier\slik of een combinatie hiervan, steel lood 150 gram. Ik werp vlak over de zandbank heen en binnen 3 minuten heb ik al een aanbeet, helaas zit er bij het binnen draaien niets aan. Nog maar een keer dan. M'n buurman links van me vangt dichtbij een zeebaarsje, rechts van me is een open plek.

Opnieuw krijg ik een mooie aanbeet om 09:21 uur en dit keer komt er wel een mooie bot het strand op gedribbeld. M'n buurman vangt nogmaals dichtbij wat vis en ik besluit ook wat dichterbij te vissen, dat levert me een klein botje op om 10:38 uur.



Echt "lekker" loopt het niet bij mij, het duurt te lang voordat ik scoor, gelukkig komen er berichten op de App. dat het hele korps inmiddels vis heeft. 10:46 uur komt er een bot bij, daarna krijg ik een mooie aanbeet met meerdere diepe doorbuigers, voorzichtig draai ik binnen en met moeite krijg ik het molentje rond, het lijkt alsof ik vastloop en plotsklaps schiet de haak eruit en ben ik de weerstand kwijt, balen. 11:37 uur komt er weer een bij.



Rond 11:45 uur breekt er noodweer uit, het begint heftig te waaien en te regen, op de een of andere manier schijnt dit de vis te activeren, ik vermoed dat het met een plotselinge daling van de barometerstand te maken heeft, Edwin Jongenelen verteld me later dat hij in die korte storm periode maar liefst 7 vissen weet te vangen. Bij mij komt er dan een doublet uit van een goudharder met een botje, een leuke vangst want het is de eerste die ik vang in m'n zeevisperiode.(Die goudharder dan he :-).



We worden nog verwend met een gratis bak erwten soep, broodje kaas en een zakje drinken, super geregeld door die Castricumers van "de Salamander". 11:59 uur een bot en ik begin aan een inhaalslag. 12:38 uur komt er om en nabij de zandbank weer een mooie qua formaat bij.



12:48 uur nogmaals een bot van mooi formaat.



De laatste twee worpen leveren me niets meer op en om 13:00 uur eindig ik qua aantal met 9 stuks gelijk met m'n buurman die zo'n 4 a 5 vissen voor stond, toch nog even een inhaalslag gemaakt.

Han van der Lek in het A vak vangt 4 vissen (91 cm) (116e), Willem Louman vak B, 9 vissen (214 cm) (60e), Jan Groenewegen vak C, 5 vissen (107 cm) (114e), Ed van Zanten vak D, 12 vissen (310 cm)(38e), Paul van Boheemen vak E, 9 vissen (251 cm)(72e). Met het korps worden we 13e van de 24 korpsen, zo'n beetje in het midden.

Uitslag individueel: 1e Tom vd Pol 24 vissen (612 cm), 2e Peter van Dam 19 vissen (157 cm), 3e Toon Keijzer 16 vissen (460 cm), 4e Bas Hollander 19 vissen (424 cm), 5e Herbert van der Vlugt 15 vissen (382 cm). Mannen gefeliciteerd!



Uitslag Korpsen: 1e korps: Ahoy Yuki Team (43 klassement punten), 2e Slufter 3 (50 klassement punten en 3e Team Brittenburgh 2 (66 klassement punten). Korpsen gefeliciteerd.



Einduitslag na 4 wedstrijden:

Individueel: 1e en 1e overall Edwin Jongenelen, kampioen NFB 2016, 2e Frits van Duivenbode, 3e Marcel van Houten. Mannen gefeliciteerd!

Korpsen:


Van Ed van Zanten krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten