maandag 21 november 2016

vangstberichten: maandag 21 november 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand, ik heb een aantal aangepaste kliplijnen gemaakt en die wil ik uitproberen, ze moeten tenslotte wel ontklippen, want anders wordt het moeilijk vis vangen. Er staat een harde ZO-wind van 4 bft, toenemend naar 5 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 13 °C, lw HvH 13:05 uur (-63 cm), hw 20:10 uur (+120 cm), (± 183 cm), veel regen. Ik probeer de Beach shelter nog op te zetten maar tevergeefs, de pinnen vliegen er gelijk uit, dan maar zonder. Rond 14:00 uur start ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 18\100 mm nylon,met een nylon tapse voorslag, geklipte lijn, haakje f31\8 gevuld met een zager\zeepier of een combinatie hiervan, steel lood 150 ~ 160 gram. Na een kwartier volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.


De eerste draai om 14:16 uur is gelijk raak een doublet van een wijtingkje met een zeebaarsje, mooi de lijnen werken! Op de Moonlight volgt er om 14:28 uur een doublet van een wijtingkje met een bot.



14:54 uur een wijtingkje, 15:05 uur een wijtingkje.



15:27 uur een wijtingkje, 15:37 uur een zeebaarsje.



16:04 uur een wijtingkje, 16:18 uur een doublet wijtingkjes.



Twee keer vliegt er deze sessie een meeuw door m'n 18\100 mm lijn, beide keren weet hij zichzelf te bevrijden en blijft de lijn heel. 16:30 uur een wijtingkje, 16:52 uur een wijtingkje.



17:07 uur een wijtingkje, 17:18 uur een doublet wijtingkjes.



17:29 uur een wijtingkje, 17:40 uur een triplet van wijting en wijtingkjes.



17:53 uur een doublet van wijting en wijtingkje. Om 18:00 uur begin ik op te ruimen, de slagregen en wind beginnen weer toe te nemen en ik vind het weer mooi geweest. Op de ene stok zit er nog een triplet van wijting en wijtingkjes en op de andere ook een triplet wijtingkjes.




Totaal vang ik deze sessie 28 vissen, 2 zeebaarsjes, 1 bot en 25 wijting\wijtingkjes.

Vis greetz,

Willem



4 opmerkingen:

  1. ha Willem, lekker bezig zo hoor. Zat die wijting nog ver? en zoja: helpt het om met geklipt te vissen? Ik wacht nog even ietje rustiger weer af..:-) We zijn niet allemaal bikkels..
    bye en mzzl!
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees, bij daglicht wel, helpt zeker iedere meter is er weer 1. Toen het water opkwam in het donker zaten ze onder de kant,m'n geklipte haaklijn was op een gegeven moment helemaal getwist door het draaien van de wijtingen eraan. Toen heb ik een korte wapper gepakt en daar ving ik ze ook gewoon aan. Het weer was in het begin nog aardig later werd het wat onstuimiger. See you en de mazzel.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Hoi Willem,

    wat een wijtingfeest was het deze keer.

    Je had de shelter eerst op de achterzijde moeten leggen tegen de windrichting in. Dan eerst zand op de losse flap leggen, en dan rechtop zetten. Het gewicht van het zand houdt de tent vast. Zodra de shelter goed staat de zijkanten vast pinnen. En de andere losse flappen verzwaren met zand.

    Groetjes John [WJA]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha John, ja de wijting zat er goed. Bedankt voor de tip, totaal niet aan gedacht. Volgende keer ga ik het opnieuw proberen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen