zondag 27 februari 2011

vangstberichten: zondag 27 februari 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de koppelwedstrijd van "de Zeenaald" samen met m'n koppelmaatje Johan. Van tevoren is nog niet bekend gemaakt waar we gaan vissen, maar als ik aankom in "de Nieuwe Pionier" krijg ik m'n wedstrijdkaart na betaling van 15 euri, waarop staat dat ik mag beginnen in de Dintelhaven het breede stuk achter het pomphuis op steknummer 25. M'n koppelmaatje mag beginnen in het smalle stuk.
Er staat een harde nw-wind van 5 bft, temperatuur 5 °C, regen, hw HvH 10:15 uur, lw 16:04 uur. Als aas heb ik slikken, pieren, zagers, makreel, diepvriesmesheften en tappen bij me.

Om 08:30 uur wordt het sein gegeven dat we kunnen beginnen en het bijzondere van deze wedstrijd is dat er gevist mag worden met 2 hengels, ook de wedstrijd duur is anders 2 sessies van 3 uur. Ik vis met de 5 meter stok, gevlochtenlijn Penn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\6, (2e onderlijn f314\8) gevuld met een piertje\slikje of slikje\slikje tommy lood 150 gram (later 175 gram). Als 2e hengel zet ik de feeder in, met 20\100 mm nylon, tapse voorslag, dito lood, onderlijn, aas stukje makreel met een slikje.

Afentoe komt Herbert v\d Vlugt een praatje maken (die rechts van me staat), een gezellige kerel die ook nog steeds probeerd om beter te vissen. Veel gebeurd er niet, alleen een enkeling vangt een visje. Toch zou je hier in dit water op het breede stuk de vis ver weg verwachten, maar zelfs "de knallers" kunnen weinig scoren. Op een gegeven moment besluit ik het met de feeder dicht langs de kant te proberen in de hoop een grondeltje te vangen (boven de 10 cm) want het begint er steeds meer op te lijken dat als je 1 of 2 visjes vangt je al aardig goed zit. Om 09:27 uur is het zover, op de feeder, een mooie aanbeet, en er komt een bot van 34 cm (afgerond naar beneden) naar boven. Lekker, er staat wat op de kaart!



M'n andere hengel haal ik ook wat dichterbij in de hoop dat de bot dicht bij de kant zit, maar nee, het blijkt een toevalstreffer geweest te zijn. Voor de rest geen tikje meer te bespeuren en om 11:30 uur is het weer binnendraaien geblazen, toch zijn er een aantal vissers met 3 visjes ( waaronder "de Scharrejager") de meeste moeten het doen met 1 visje of niets. M'n koppelmaatje heeft ook 1 bot gescoord van 22 cm dus we zitten in iedergeval in de vis ;-)



Na het eten beginnen we aan ronde 2, we gaan naar het Calandkanaal, hier krijg ik steknummer 12 toegewezen in de buurt van de zendmast en m'n koppelmaaatje staat verderop even voor "de Kering". Om 13:30 uur kunnen we hier weer aan de slag, maar het weer is hier wat guurder omdat we dichter bij zee staan. Het is erg lastig inwerpen door de harde wind  voordat het lood het water raakt zit er al een grote lus in je lijn.

M'n feeder heb ik ingewisseld voor de 4,5 meter Hiro Dream Surf en een aantal malen zitten diverse buren met elkaar in de klit. Ik besluit geankerd te vissen zodat het beter blijft liggen. Maar zonder een tikje gezien te hebben wordt om 16:30 uur het eindsignaal gegeven en blijf ik voor de 2e ronde op de 0 staan ;-(Was het slecht in de Dintelhaven, nog een stuk slechter op het Calandkanaal). Totaal verlies ik 2 onderlijnen door vastzitten.

Van "de Scharrejager"(Wilfred Wander) krijg ik nog een grote portie aas mee, en ook van m'n rechter buurman Bob (geloof ik) uit Belgie. Nogmaals bedankt heren! M'n koppelmaat heeft nog een visje van 17 cm gescoord dus totaal zitten we op 3. Bij de prijsuitrijking ontvangen de eerst 8 een envelop met inhoud, maar daar zitten we helaas niet bij. Johan, bedankt ! kopelmaatje, mabye next time ;-)  Zodra ik de uitslag heb zet ik hem hier weer onder.

De gigantische hoeveelheid aas ga ik morgen inzetten om te gaan scharrejagen op Zoutelande als het weer het toe laat.(Of zou het krabbe vangen worden?) De Heat Factory zakjes zijn goed bevallen, naar mijn idee geen 51 °C, maar wel goed genoeg om geen "kouwe klouwen" te krijgen.

De uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-koppel-wedstrijd-de-zeenaald-27-02-2011.pdf

De uitslag in word: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-koppel-wedstrijd-de-zeenaald-27-02-2011.doc

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten