zondag 13 februari 2011

vangstberichten: zaterdag 12 februari 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" aan het Calandkanaal. In "de Pub" trek ik balletje 23 en kom daarmee in het B-vak terecht. Op de site hebben 53 vissers zich opgegeven maar het aantal bordjes wordt uitgebreid naar 55. Er staat een zw-wind van 4 bft met vlagen naar 5 bft, temperatuur 7 °C, hw HvH 21:25 uur, lw 03:14 uur op 13-02-2011. Als aas heb ik zeepieren, slikken, kleine zagertjes, zoute pieren, diepvries mesheften, diepvries tappen en makreel bij me, maar uiteindelijk gebruik ik alleen de eerste 3.

Om 19:00 uur wordt het sein gegeven en start ik met de 5 meter stok, dit keer probeer ik een iets anders want stilstaan is achteruitgang. Ik vis met een spoeltje gevlochten lijn 12\100 (trekkracht 9.6 kg) van Penn (een mooi dun lijntje tov de Berkley whiplash pro van 10\100 mm, wat een stuk dikker is) met een nylon tapse voorslag van Trabucco van 15 meter, wapperlijntjes, haakje f31\6, gevuld met een piertje slikje, slikje slikje of een slikje zagertje, tommy lood 175 gram ongeankerd.
Om 19:12 uur zie ik een aanbeet en draai een 5-dradig meuntje naar boven. Mooi vis, een goed begin! 19:22 uur een wijtingkje en om 20:02 uur een steenbolkje.



Echt "wild" is het niet maar er komt hier en daar een visje naar boven. Links van me staat Klaas Winter (Eurovisser\Zeevissen.com) en rechts van me Jolanda van den Hoogen  en Theo van den Hoogen. Gezellige gasten om een praatje mee te maken en met m'n 3 visjes blijk ik goed mee te doen.
Om 20:10 uur een doubletje steenbolk, tijdens een wedstrijd meer dan welkom, 20:24 weer een steenbolk en 20:32 uur een "leuke" wijting.



Als het 3e uur aangebroken is gaat het een stuk minder, wel wat aanbeten maar geen doorbijters. 21:36 uur volgt er nog een wijting en 3 maal verlies ik vis bij het binnendraaien. 21:48 uur een doubletje steenbolk. Rond 22:30 uur na weer een aanbeet kom ik met de vis vast te zitten en trek de boel kapot. Met nog een krap half uurtje te gaan pak ik gauw m'n reserve hengel de 4,5 meter Hiro Dream Surf het spoeltje gevuld met 20\100 mm nylon, een wapperonderlijn met haakje f314\8 (iets krommer waardoor de vis misschien beter haakt) en om 22:47 uur hangt er een wijting aan. 5 minuten voor het eindsignaal zie ik weer tikken op de top, te weinig tijd om binnen te draaien en opnieuw in te werpen dus ik besluit om hem te laten liggen. Bij het eindsignaal binnendraaien komt er nog een 5-dradige meun bij.




Totaal 12 vissen en tijdens het meeten blijkt dat ik goed gescoord heb (eindelijk ;-) Bij de prijsuitrijking in "de Pub" blijk ik 1e van m'n vak geworden te zijn en 2e overall en mag een mooie beker in ontvangst nemen.



Te weinig voor het felbegeerde "blauwe bordje" maar ik ben er blij mee. Het smaakt naar meer ;-)
1e wordt Armel Spee met 13 vissen (307 cm), 2e Willem Louman 12 vissen (255 cm) en 3e Martin Blokland met 10 vissen (233 cm) Mannen gefeliciteerd! De kanjerpot gaat naar John Muis met een gul van (45 cm) en er is nog een prijs voor de grootste meun (26 cm) voor Gerard de Jong.
Zondag 27 maart Rockanje strand, ik kijk er nu al naar uit!

De (voorlopige) uitslag in exel: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-2---februari-2011.xls
De (voorlopige) uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-2---februari-2011.pdf

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten