maandag 28 februari 2011

vangstberichten: maandag 28 februari 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik een poging doen om het resterende aas op te maken. Ik was van plan op naar Zoutelande te gaan, maar het lichaam was nog moe en zodoende vrij laat wakker. Een dikke 2 uur heen en weer terug zou een te korte vistijd opleveren, dus kies ik weer eens voor het Noordzeekanaal. Er staat een no-wind van zo'n 3 a 4 bft, temperatuur 3 °C, een beetje mistig, maar droog.

Om 14:15 uur gaat de 1e hengel erin, de 5 meter stok, Penn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\6, tommy lood 150 gram (later 175 gram). Er gebeurd weinig, wat kleine trillingkjes op het bovenste topoog, en als ik de lijn naar binnen draai valt er vlak voor de kant een klein krabbetje af.

Na 20 minuten zet ik m'n 2e hengel erbij de Hiro Dream Surf van 4,5 meter, nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, dito onderlijn, haakje f314\8, tommy lood 150 gram. Ook op deze hengel gebeurd er weinig. Dan maar even een fotootje schieten van een half uitgebrande (sportvissers?) boot.



Om 16:45 uur nog steeds geen aanbeet gezien, ik zit te verkleumen en besluit naar de friet tent te gaan, die vlakbij is. M'n spullen ruim ik wel eerst op en zet ze in de auto. Na een grote friet met + uitjes, een frikandel met curry, een kroket met mosterd en een collaatje zit m'n buik weer vol en ben ik lekker opgewarmd. M'n spullen haal ik weer uit de auto en om 18:00 uur liggen beide lijnen er weer in.

Rond 18:30 uur komt Sieb van Zeevistips.nl en gezellig lopen we te kletsen. Leuk om kennis met je te maken Sieb! En warempel om 18:45 uur een aantal mooie tikken op de top, jammergenoeg niets eraan bij het binnen draaien. Even later nog 2 tikjes op de andere hengel, maar daarna niets meer. Rond 20:00 uur ruim ik op zonder een visje gezien te hebben. Sieb zit te denken om het nog even te proberen bij het heliplatform en ik rij naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten