donderdag 4 november 2021

Zandmotorsessie woensdag 03 November 2021

 

Hallo vis vrienden, 

Vandaag ga ik vissen vanaf "Zandmotor" er staat een wnw wind van 1 bft met stoten van 2 bft, draaiend naar Noord 3 bft, temperatuur 11 °C, in het begin heerlijk zonnig weer en sta ik zonder jas in een t-shirt te vissen, tegen het einde van de sessie komt er een koude front aan en zakt de temperatuur drastisch en gaat de jas weer aan, klein regenbuitje ook nog. Om 11:45 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen wapperlijnen, haak f314\8, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 gram ~ 160 gram. Na tien minuten volgt de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, spoel met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Hw HvH 13:32 uur (+119 cm), lw 18:35 uur (-63 cm), (± 182 cm).

En net als ik voor de eerste keer binnen draai om 12:00 uur komt korpsmaatje Paul van Boheemen aanlopen om te vissen. De eerste draai levert me niets op alleen wat vuil op de lijn. Met de tweede draai om 12:31 uur komt er een wijtingkje het strand op. Paul vangt een botje. 13:01 uur een wijting.


13:40 uur een schar,  14:35 uur een wijtingkje.


14:40 uur een wijtingkje, 15:11 uur een wijtingkje.


Paul is lekker bezig en vangt mooie wijtingen en scharren.


15:22 uur een schar, 15:30 uur een doublet zeebaarsjes.


15:45 uur een zeebaarsje, 15:56 uur een zeebaarsje.


16:18 uur een zeebaarsje, 16:50 uur een zeebaarsje.


Rond 17:00 uur beginnen we op te ruimen, bij het binnen draaien van de eerste hengelstok zit er een doublet van schar met een wijtingkje aan. Bij de tweede hengelstok idem ditto.


Met 17 vissen weer een leuke sessie. Paul vangt er 29. Vuil? ja vuil zat er volop, maar ook vis!
Paul doneert z'n vis aan mij waarvoor nogmaals dank.


Verdeeld over 6 porties, heb ik 6 keer vis bij de aardappels en groenten. De "wintervis" zit er nu volop. 

Vis greetz,

Willem







Geen opmerkingen:

Een reactie posten