maandag 16 december 2019

12e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee; locatie: Pernis; Zondag 15 December 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 12e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, omdat het zo hard waait aan het strand wijken we uit naar Pernis. En dat blijkt een goede keuze te zijn, in het begin waait het nog hard maar na een half uur neemt het af en wordt het weer rustig, zelfs de zon komt om de hoek kijken. Alleen het laatste uur valt er wat miezer regen. Temperatuur 9 °C met een zw- wind van 4 bft afnemend naar 2 bft. Om 09:00 uur mogen we beginnen en in "de Viskeet" hebben ze al steknummer 16 voor me geloot. De K2 Titanium met 20\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen, haak ls5013F\6 gevuld met een zeepier, tommylood 160 ~ 175 gram vliegt erin en nu maar afwachten wat het gaat worden.

M'n buurman links Ed van Zanten draait er al snel twee wijtingkjes uit. Bij mij lukt het om 09:29 uur. 09:49 uur een zware draai van een doublet botten, en ik sta weer gelijk met Ed qua aantal vissen.


09:55 uur een wijtingkje, 10:05 uur een bot.


10:17 uur een wijtingkje, 10:22 uur een wijtingkje.


en het gaat over en weer dan staat Ed weer voor qua aantal vissen en dan ik weer. 10:39 uur een bot, 10:50 uur een wijtingkje.


11:00 uur een bot, 11:08 uur een doublet van een bot met een wijtingkje.


11:36 uur een bot, 11:46 uur een wijtingkje.


Ed valt enigszins stil met vangen en bij mij komt er af en toe nog vis uit. 11:55 uur een wijtingkje. Vis nummer 16 sneuvelt, voor de kant kom ik net voor de blokken vast te zitten, los komen doet m'n lijn niet en ik moet de boel kapot trekken, jammer. 12:35 uur een wijtingkje, omdat het water nu erg laag staat moet ik de lijn over de blokken zwiepen om niet weer vast komen te zitten.


12:43 uur een wijtingkje, en vijf minuten voor tijd werp ik nogmaals in. 13:00 uur klinkt de toeter het signaal om binnen te draaien en warempel er zit nog een botje aan.


Met achttien vissen heb ik het goed gedaan, een 1 in het vak en 2e overall. Goed voor een waardebon van €25,- van Hengelsport Westland. Omdat ik dit kwartaal niet onaardig gevist heb krijg ik ook nog een kwartaalprijs een waardebon van 15, - van Hengelhuis Maasluis alleen jammer dat die waardebonnen een datum hebben, als er weer eentje bijkomt blijkt de rest van het stapeltje alweer verlopen te zijn en kan ik ze weggooien :-(. Misschien toch maar de verloopdatum noteren in de agenda.

De kanjerpot gaat naar Rene Olsthoorn met een gul van 46 cm. Rene gefeliciteerd!

De uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall; Rene Olsthoorn 22 vissen (542 cm), 2e John Duynisveld 14 vissen (342 cm), 3e Rob de Blois 15 vissen (334 cm).
Vak B: 1e Willem Louman 18 vissen (412 cm), 2e Ed van de Vegt 15 vissen (352 cm), 3e Ed van Zanten 14 vissen (347 cm). Mannen gefeliciteerd! 


De Competitie uitslag 2019:

Kampioen 2019: Rene Olsthoorn. Gefeliciteerd !


Het laatste kwartaal is er een stijgende lijn te zien bij mij dus volgend jaar een nieuwe ronde met nieuwe kansen! Ik ben er klaar voor. Jij ook?

Vis greetz,

Willem



Geen opmerkingen:

Een reactie posten