maandag 11 november 2019

Zandmotorsessie zondag 11 November 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" bij "Hengelsport Westland" haal ik vijftig zeepieren en één ons kweekzagers, omdat er nog een restant pieren over is krijg ik die mee. Helemaal top Leon!
Er staat een variabele wind van 3 bft, temperatuur 9 °C, hw HvH 13:45 uur (+109 cm), lw 19:18 uur (-52 cm), (± 161 cm), droog en zonnig. Hierdoor is het behoorlijk druk op het strand, lekker wandel weer. Om 13:05 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, om zoveel mogelijk werpafstand te halen gebruik ik een spoel met 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, haak f314\10 ~ f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood 145 gram. Na tien minuten komt de 4,5 meter Tubertini feeder erbij met een spoel van 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting.

13:31 uur zie ik wat trillinkjes op de top en draai een zeebaarsje het strand op, 13:41 uur een wijtingkje.


13:58 uur een doublet van een wijting, een leuk formaat van 33 wedstrijdcentimeters, met een wijtingkje. 14:06 uur een doublet van twee wijtingkjes.


Nu krijg ik een mooie draai aan de Tubertini feeder, het cinnetic molentje, krijg ik met moeite rond. Op een afstand van 30 meter zie ik een leuk formaat zeebaars heen en weer spartelen, maar er hangt nog meer aan. Helaas is de weerstand te groot of de lijn schuurt over iets scherps want hij knapt. Dat is een risico als je dun gaat vissen om meer afstand te krijgen. Jammer.     

14:27 uur een doublet van een wijting met een wijtingkje. 14:34 uur een wijting.


14:52 uur een doublet wijtingkjes en opeens is het afgelopen met wijtingkjes vangen de andere vissen krijgen weer een kans en om 15:02 uur draai ik een doublet van bot en botje het strand op. Regelmatig krijg ik vragen van de wandelaars, maar het is nog slecht gesteld met de soortenkennis, botten worden voor schollen aangezien en wijting voor gulletjes :-).


15:14 uur een zeebaarsje, 15:21 uur nog een zeebaarsje.


15:34 uur een zeebaarsje, 15:48 uur een zeebaarsje.


16:02 uur een zeebaarsje, 16:28 uur een doublet wijtingkjes.


16:38 uur een wijtingkje,  heel even zitten er grote plukken "apenhaar" onder de kust en stroomt mijn lijn weg met 150 gram geankerd blijft het redelijk op z'n plek. Gelukkig is er na een half uurtje weer zonder ankers te vissen. 17:10 uur een doublet wijtingkjes. 


17:20 uur een wijtingkje, 17:34 uur een wijtinkje.


17:45 uur een doublet wijtingkjes, inmiddels is de temperatuur weer gezakt en beginnen m'n handen te verkleumen, tijd om op te ruimen dus. Bij het binnendraaien van de laatste hengelstok zit er nog een triplet wijtingkjes aan, een mooie afsluiter.


Totaal vang ik deze sessie 30 vissen, 6 zeebaarsjes, 2 botten\botjes en 22 wijtingkjes waarvan 3 maats.(is 27 cm of hoger). 

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten