dinsdag 15 oktober 2019

Zandmotorsessie maandag 14 Oktober 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor", er staat een ozo-wind van 4 bft, temperatuur 17 °C, lw HvH 12:16 uur (-32 cm), hw 16:16 uur (+127 cm), (± 159 cm), regen met later in de sessie een klein beetje zon. Ik start om 14:00 uur met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haakje f31\8 ~ f314\10, beaasd met een zeepier, steekzager, of een combinatie hiervan bollood 145 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder met een zelfde uitrusting.

14:26 uur zie ik een aanbeet op de feeder en draai een zeebaarsje het strand op. 14:46 uur nogmaals de feeder met een zeebaarsje.


15:28 uur een zeebaarsje op de feeder, 15:43 uur een triplet van twee zeebaarsjes met een bot op de K2 met drijvertjes.


En het is ondanks de regen aangenaam vissen, regelmatig een vis aan de haken en zelfs de kleine dikke zeebaarsjes vechten voor wat ze waard zijn ook valt het mee met het "apenhaar". 
15:47 uur een doublet van zeebaars met een zeebaarsje.


Als ik m'n lijn aan het aanazen ben en ik opkijk zie ik dat de K2 met standaard op de grond ligt, weggespoeld door het opkomende zeewater denk ik nog. Ik zet hem weer terug en ga verder met aanazen tot m'n stomme verbazing zie ik de K2 driftig doorbuigen en hengelstok en steun omklappen, shit dat is een grootte.

Als ik de boel oppak van het strand en ga draaien krijg ik geen weerstand, balen de lijn is doorgesneden vijf centimeter onder het voorslagknoopje. Trabucco voorslag (27 ~ 56 mm) De gele Trabucco lijn van 22\100 mm blijft geheel intact. Als zo'n lijn op het strand ligt en over de bodem heen en weer wordt gerukt door een flinke zeebaars is de kans natuurlijk groot dat hij kapot schuurt aan een steen, mosselbank of iets dergelijks. 

16:14 uur een bot, 16:30 uur weer een mooie zeebaars van 44 wedstrijdcentimeters.


16:58 uur nogmaals een zeebaars van hetzelfde formaat en wat "knokken" ze lekker.  


17:04 uur een doublet zeebaarsjes, 17:20 uur een doublet zeebaarsjes.


17:58 uur een zeebaarsje, 18:07 uur een zeebaarsje.


Om 18:15 uur begin ik op te ruimen, op de feeder draai ik m'n eerste seizoen wijtingkje het strand op, en op de K2 zit er nog een zeebaarsje aan.


Met 19 vissen een meer dan geslaagde vissessie.
Geweldig genoten :-).

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Wow super, ga het morgen eens in Zoutelande proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Willem, dank voor je informatieve vangst berichten. Hopelijk is dit vangstbericht het begin van een goed najaars seizoen.
    Vraag: is de zandmotor in de winter met de auto beter bereikbaar? Mvrgr, Jan Bouman

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan, tegenwoordig mag je ook in de winter parkeren bij het schelpenpad\haagweg. Hiervandaan loopje het strand op in zo'n 20 minuten.

      Verwijderen