maandag 3 juni 2019

6e competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 02 Juni 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de zesde competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, in "de Viskeet" trek ik balletje nummer 2 en dat wordt dus mijn steknummer. Er staat een z-wind van in het begin 2 bft die later oploopt naar 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 26 °C, lw HvH 08:05 uur (-67 cm), hw 15:09 uur (+127 cm), (± 194 cm). Met 25 man en 1 vrouw vertrekken we met een dubbele kar achter de trekker richting "de Zandmotor". Recht tegenover slag schelppad wordt steknummer 1 uitgezet enzoverder richting rechts. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, geclipte lijnen, gevuld met een steekzager, zeepier of een combinatie hiervan, trapeziumlood 80 gram ~ 145 gram bollood en ik knal hem een eind weg. Na 20 minuten draai ik binnen en wat zit er aan...............

Helemaal niets, zelfs het aas zit nog gedeeltelijk aan de haken. Afwisselen maar met de Tubertini feeder, gevlochten lijn fleximetalen afhouders, haak f314\10 en die werp op zo'n 15 meter uit de kant waar nog net een armzalig strominkje staat van een centimeter of twee. Dat levert me wel om 09:44 uur een mooie bot op.


Meerder pogingen onder de kant vissend levert me helaas niets meer op. Hans Nulle op steknummer 1 pakt nog een botje op zo'n 40 meter, dus iets verder weg vissen maar. 11:41 uur komt er een tweede botje bij. Inmiddels is het erg druk geworden op strand door het zonnige warme weer. Hans Nulle  op steknummer 1 staat z'n longen uit z'n lijf te schreeuwen  tegen kinderen en volwassenen die door z'n vis lijn gaan. Niet echt een voordeel dit keer, een kopstek. 12:30 uur pak ik er nog een bot bij van afstand, het water is weer aan het opkomen, dus iets meer stroming waardoor de vis vaak wat actiever gaat azen.


Een aantal plaatsen verderop wordt er stukken beter gevangen, je moet het treffen met je stek, bij de nummers die helemaal op het einde staan zijn de vangsten nog slechter.

Op de terugweg, lopen we vast met de trekker.


De achterste kar wordt losgekoppeld zodat de trekker even later weer loskomt. Wij blijven achter om later opgehaald te worden. Even tijd voor sommige om zich af te vragen waar die vis nou zat.


Ook dan is het nog zigzaggen door de mensen menigte om weer voor de strandslag van Ter Heijde te arriveren. Maar dankzij de stuurmanskunsten van Ed van der Vegt en Paul van Boheemen komen we erdoor zonder iemand aan te rijden. Complimenten gasten! 


De uitslag:

De kanjerpot gaat naar John Duynisveld met een zeebaars van 49 cm. John gefeliciteerd!

Vak A: 1e Paul van Boheemen 6 vissen (167 cm), 2e John Duynisveld 6 vissen (154 cm), 3e Arno Arkestein 5 vissen (141 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Jan Dibbets 9 vissen (172 cm), 2e Bert Klein 5 vissen (121 cm), 3e Mo el Amin 3 vissen (57 cm).


Dit keer moet ik het doen met een 17e plek van de 26 vissers, niet echt "vet". Maar er is altijd nog de tombola, waar ik het tegenwoordig van moet hebben om in de prijzen te vallen.


En dat lukt aardig, en Jan nog bedankt voor de varen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten