woensdag 27 maart 2019

Zandmotorsessie dinsdag 26 Maart 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen met het overgebleven aas en het gekregen aas van alle korpsleden na de nfb wedstrijd van afgelopen zaterdag. Er staat een wnw wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 8 °C, met af en toe een zonnetje, droog. Lw HvH 11:34 uur (-72 cm), hw 18:39 uur (+108 cm), (± 180 cm). Om 14:40 uur werp ik in met de 4,5 meter K2, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommylood 140 ~ 180 gram ~ geankerd 150 gram. Als ik bezig ben om de tubertini feeder op te tuigen krijg ik een paar mooie doorbuigers op de top van de K2, zo te zien van een zeebaars, maar helaas bij het binnen draaien zit er niets aan.

Verder maar weer en op de feeder zet ik een spoeltje 20\100 mm Asso lijn met voor de rest een zelfde uitrusting. 15:10 uur draai ik een botje het strand op, 16:03 uur volgt er een tweede.


Echt groot zijn ze niet, maar vis is vis, je kunt tenslotte ook niets vangen.

16:23 uur een botje, 16:54 uur heel verassend een tarbotje die vang je niet elke dag. Een mooi visje overigens.


Het water komt op en de stroming neemt toe, de K2 stroomt soms nog weg met 180 gram terwijl de feeder met 150 gram hoog afgesteund keurig blijft liggen, totdat de lijn plotsklaps los valt en schuin weg trekt. 

Het zal toch niet, en ja hoor voorzichtig draai ik meters lijn naar binnen totdat ik een behoorlijke weerstand voel en even later de kik van een "bonkende" zeebaars aan de lijn beleef, blijkt er ook  nog een mooie bot bij te zitten. Echt een gevecht aan de feeder met 20\100 mm nylon.


18:08 uur volgt er nog een doublet van een mooie bot met een botje en 18:27 uur weer een botje.


18:45 uur begin ik op te ruimen en bij het binnen draaien van de feeder zit er nog een botje aan.

Met tien vissen en de eerste zeebaars, hoopgevend voor de volgende vissessies.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten