zaterdag 16 februari 2019

Zandmotorsessie zaterdag 16 Februari 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag is het een schitterende warme winterdag van 10 °C met een heerlijk winterzonnetje, ideaal om eens lekker te gaan vissen op "de Zandmotor", er staat een zw-wind van 3 bft, hw HvH 11:56 uur (+ 101 cm), lw 17:28 uur (-59 cm). Om 15:10 uur werp ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen , haak f31\8 ~ f314\10, aas zeepieren en kweekzagers, tommy lood 140 gram ~ druppellood 145 gram. Een kwartiertje later volgt de k2 met een zelfde uitrusting behalve dan dat de hoofdlijn 20,5\100 mm is.

Veel gebeurd er niet, het aas zit er vaak nog aan als ik binnen draai. Maar ik sta lekker in het zonnetje en de wandelaars komen af en toe een praatje maken, wat wel gezellig is. Het "apenhaar" valt dit keer erg mee, het is nagenoeg weg, slechts een enkele draai zit er een klein plukje op de lijn.

Even vrees ik visloos te blijven, maar om 16:38 uur draai ik toch een botje aan de feeder het strand op, mooi van de nul af.


Ik blijf het proberen op verschillende afstanden tot 18:00 uur maar er komt niets meer bij. Veel was het niet maar, toch weer even lekker op het strand staan vissen. Tot de volgende!

P.s. de twee Penn Battle II molens zijn na betaling van €25 per molen vervangen voor twee spiksplinternieuwe met per molen twee extra spoelen erbij. Keurig geregeld door Hengelsport Westland en Penn. Dank hiervoor!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten