dinsdag 19 februari 2019

Zandmotorsessie dinsdag 19 Februari 2019



Hallo vis vrienden,

Omdat ik afgelopen maandag een cursus had is mijn vrije dag verschoven naar dinsdag. Goed dat ik van zaterdag nog wat aas over had dan kan ik mooi een middag vissen op "de Zandmotor". Er staat een wzw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 8 °C, hw HvH 14:29 uur (+141 cm), lw 22:49 uur (-52 cm), (± 193 cm), zonnig. 12:40 uur werp ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan druppellood 145 gram. Een kwartier later volgt de K2 Titanium met eenzelfde uitrusting.

Om 13:00 uur krijg ik een paar maal een mooie doorbuiger op de feeder, als ik binnen draai gaat het zwaar, er komt een doublet van een afgepaaide bot van 41 wedstrijdcentimeters met een andere bot het strand op, een goed begin.


13:59 uur een botje, de stroming is inmiddels toegenomen en aan de feeder hangt 150 gram geankerd lood en aan de K2 190 gram piramidelood. Ook zit er weer aardig wat "apenhaar" aan de lijnen tezamen met blauwe draadje plastic van een sleepnet, "pluis" geheten. Als ik binnen wil draaien met de K2 zit die zo vast als een "huis" en de lijn knapt dan ook onmiddellijk, ik schakel over op 22\100 mm nylon voor beide hengelstokken. 15:18 uur komt er weer een bot bij.


15:56 uur nog een bot, 16:13 uur een botje.


16:49 uur een botje, 17:04 uur een doublet van bot met botje.


Als ik de feeder dubbel zie slaan ren ik hoopvol naar de hengel toe, maar er blijkt een meeuw doorheen gegaan te zijn, een krijs, een val en hij vliegt weer weg, gelukkig is de lijn nog heel. 

17:32 uur een botje, 17:52 uur een botje.


18:03 uur een doublet botjes, om 18:15 uur begin ik op te ruimen. Aan beide hengelstokken zit er nog een botje aan.


Met 15 vissen ben ik dik tevreden, niet verwacht maar toch gekregen en in de komende dagen zullen de afgepaaide botten alleen maar toenemen.  Ik kijk er naar uit naar de competitiewedstrijd van aanstaande zondag, maar het is altijd weer een verassing want elke dag kan anders zijn.

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten