maandag 24 september 2018

9e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 23 September 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 9e competitiewedstrijd van "Ter Heijde aan Zee", er staat een nnw-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, in het begin is het nog droog maar een kwartier na het de toeter begint het te regenen en dat blijft de hele wedstrijd doorgaan. Het was nog even spannend of het door kon gaan i.v.m. de stormachtige wind die voorspeld was voor deze dag, maar gelukkig ging de wind liggen zodat we toch nog op het strand konden vissen. Temperatuur 12 °C, lw HvH 11:06 uur (-40 cm), hw 15:09 uur (+110 cm), (± 150 cm). Om 09:00 uur starten er 17 deelnemers en ik start met de 4,5 meter Cobra Gt, hoofdlijn 20, 5mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen ~ flexi metalen afhouders, haak f314\10 ~ f31\8, gevuld met een zeepier, slik, steekzager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram ~ geankerd 200 gram.

Ik begin even over de branding maar behalve "apenhaar" levert het me niets op. Korte wapperlijnen en flexi-metalen afhouders geven het zelfde resultaat. Het is vervelend vissen, hoe later het wordt in de wedstrijd hoe meer "apenhaar" en hoe zwaarder lood je moet gebruiken om niet meteen weg te stromen. Het lijkt wel of het "apenhaar" er tegenwoordig bijna het hele jaar zit. Vanwege het vele vuil aan de lijn schakel ik over op 10\100 mm gevlochten lijn, iets minder kans op lijn breuk denk ik.

Korte lijnen voor een verre worp leveren me ook niets op, rechts van me staat Rob de Blois die er op afstand een bot van 20 cm uitdraait, links van me Arjan van Velzen die ook op de 0 blijft staan. Tot 13:00 uur blijf ik het proberen, maar vissend tussen de twee zandbanken leveren me geen geen vis op.

Helaas pindakaas, wel lekker aan het strand gevist maar met een slecht resultaat van de 17 vissers vangen er 7 vis, slecht voor het algemeen klassement. En nu maar hopen dat het een volgende keer wat beter wordt.

Jan Dibbets wint de kanjerpot met een zeebaars van 39 cm. Jan gefeliciteerd!

Uitslag vak A: 1e en 1e overall Ed van Zanten 4 vissen (96 cm), 2e Jan Dibbets 1 vis (39 cm), 3e Koos van der Stap 1 vis (23cm).

Vak B: 1e Arno Arkesteijn 1 vis (28 cm), 2e Ed van der Vegt 1 vis (24 cm), 3e Hen Dankier 1 vis (20 cm). Mannen gefeliciteerd!



Ondanks dat ik deze wedstrijd een 0 gevist heb kom ik nog in aanmerking voor een kwartaalprijs. Bij de tombola koop ik voor €10 aan loten maar ook daar heb geen geluk mee. Van Ed van Zanten krijg ik nog een plant waarvoor nogmaals dank.


Eens kijken of we het op 7 oktober beter kunnen doen bij de "versus" wedstrijd met "de Eurovissers".

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten