dinsdag 29 mei 2018

Vissessie Zandmotor maandag 28 Mei 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag maar weer eens een vissessie vanaf "de Zandmotor". Er staat een no-wind van 4 bft, temperatuur 24 °C, zeer zonnig, petje op en ingesmeerd met zonnebrand factor 50. Hw HvH 15:02 uur (+122 cm), lw 23:05 uur (-59 cm), (± 181 cm). 16:05 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 08\100 gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntje, haakje ls5013f\6 (Gamakatsu), 4 (Mustad), steekzagers, zeepieren, lood 140 ~165 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, die ik na een uurtje gebruikt te hebben omruil voor de 4,5 meter Cobra GT i.v.m. de stroming. (De Tubertini feeder kan maximaal 150 gram aan).

Wild is het niet met aanbeten, maar het weer is lekker en ik sta volop te genieten op het strand. M'n waadpak heb ik niet meegenomen om niet teveel te hoeven sjouwen. Het voelde met het karretje zo licht aan dat ik even ging twijfelen of ik wel lood meegenomen had. Maar gelukkig na inspectie van de tas kwam ik het lood tegen.

16:49 uur krijg ik een mooie aanbeet op de gevlochten lijn en omdat de zwin te diep is om te waden voor m'n laarzen, draai ik de vis over de gedeeltelijk drooggevallen bank de zwin in naar de kant. Van afstand denk ik een bot te zien maar het is een tong, en nog een maatse ook, dus die gaat de pan in. 17:12 uur weer een aanbeet op de gevlochten lijn met dit keer een maatse wijting aan de haak, diep geslikt, ook die gaat de pan in.


Dan gebeurt er een hele tijd niets, de gebruikelijke bruine smurrie, de bloei van het zeewater zit weer op de lijnen en afentoe wat andere rotzooi. Over het algemeen zit het aas bij binnen draaien er nog goed aan, een enkele keer heb ik een kale haak.

19:38 uur komt er met de Cobra een wijtingkje bij, om 20:04 uur vang ik nog een bot met een rode staart met de K2 Titanium hengelstok.


Om 21:00 uur begin ik op te ruimen, een andere visser uit Monster begint dan net, alles in een rugtas met één telescoop hengeltje, ook lekker relaxed. Met 4 vissen een matige vangst, maar man wat heb ik weer genoten op het strand!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten