dinsdag 21 november 2017

11e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 19 November 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 11e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer zonder zee, want Ter Heijde wijkt uit vanwege de harde wind aan het strand een noordwester van 6 bft, temperatuur 10 °C, gaan we het dit keer proberen in de waterweg bij Maasluis. Een klein beetje regen en een klein beetje zon, prima visweer daar boffen we mee. Om 09:00 uur mogen we beginnen, en ik start met de NBS Tornado met zware top een stugge hengel waar je met gemak 300 gram lood aan kan hangen, ideaal voor de waterweg. Hoofdlijn gevlochten lijn 12\100 mm (touw) met een nylon tapse voorslag. Er hangt dit keer een korte onderlijn aan met glitters, haakje f31\8 ~ ls5013\f6, beaasd met een zeepier\zager of een combinatie hiervan, geankerd lood 205 gram. Lw Maasluis 09:00 uur (-37 cm), hw 16:15 uur (+126 cm),  (± 163 cm).

In "de Viskeet" heb ik steknummer 13 toebedeeld gekregen waar een meetbeurt aan vast hangt. Oke dan, het hoort erbij. De stroming is in begin nog behoorlijk en het geankerde lood kan maar moeilijk ankeren, het is schuin links inwerpen, lijn geven en langzaam wat lijn indraaien om de lus eruit te halen, desondanks loopt het langzaam weg naar rechts. Maar de aanbeten komen wel, met vijf minuten ben ik al aan het draaien, heftige topbewegingen verraden de aanbeet van wijting, maar het is een misser, voor als nog kom ik er wel gemakkelijk uit zonder vast te zitten. Dus dat valt mee.

09:17 uur een wijtingkje, 09:56 uur nogmaals een wijtingkje.


10:14 uur een wijtingkje, 10:29 uur een zware draai van een triplet wijtingkjes met een mooie van 34 cm erbij.


En al snel komen de eerste vissers zich melden om de vis te laten meten, heb ik ook nog eens de pech dat een aantal vissers die zich eigenlijk bij nummer 18 moeten melden bij mij komen, omdat er een aantal vrij vissers tussen staan en anders te ver moeten lopen, dus ben ik de sjaak. 

10:48 uur een weer een triplet van wijtingkjes met een wijting, 10:58 uur een doublet wijtingkjes.


11:10 uur een wijtingkje, 11:24 uur een wijtingkje. Jan Groenewegen links van me is lekker fanatiek bezig om de haverklap is ie aan het draaien na een aanbeet en weet z'n visje wel te vangen. Rechts van met zit Arno Arkesteijn, die vist met nylon, altijd een afweging, waar vis je mee in de waterweg, gevlochten of nylon? In het begin weet ik hem nog wel voor te blijven, maar op het eind is ie me ruimschoots voorbij.


11:36 uur een doublet van een wijting met een wijtingkje, 11:47 uur een doublet wijtingkjes.


11:59 uur een wijtingkje, 12:15 uur een wijtingkje.


12:26 uur een triplet van twee wijtingkjes met een bot en hierna krijg ik twee draaien met niets. En Jan doet hard z'n best om me in te halen. 12:55 uur een wijtingkje.



Om 13:00 uur is het afgelopen en in de laatste draai scoor ik nog een wijtingkje, Jan ook, dus die blijf ik net 1 vis voor, met 24 vissen en 5 meter en 97 centimeter aan vis dacht ik het nog aardig gedaan te hebben, Maar dat valt tegen, ik wordt er 11e mee van de 19 vissers. In ieder geval was het een leuk "potje" en een goede keuze qua uitwijk. Geen materiaal verloren door vastzitten al was het wel weer even wennen om tegen de felle stroming vis binnen te halen, toch even iets anders dan strandvissen.

Bert Klein wint de kanjerpot met een gulletje van 39 cm. Bert gefeliciteerd!

De uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall Rene Olsthoorn 56 vissen (1301 cm), 2e Jan Dibbets 33 vissen (1005 cm), 3e Rob de Blois 31 vissen (767 cm).

Vak B: 1e Ed van Zanten 40 vissen (1063 cm), 2e Arno Arkestein 34 vissen (814 cm), 3e John Duynisveld 32 vissen (809 cm).

Mannen gefeliciteerd!


Met de tombola heb ik deze keer zelf niets, maar geluk heb ik wel er is tegenwoordig een kantprijs voor de vissers die terugkomen na de wedstrijd het blijkt mijn steknummer 13 te zijn. Mooi zeg, weer een waardebon van Hengelsport Westland ter waarde van €17, 50. Van Ed krijg ik nog een plantje met waxinelichtjes en van Jan een pak karbonades. Nogmaals bedank!


Er zijn dus vette wijtingen te vangen ter hoogte van Maasluis!

Vis greetz,

Willem 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten