dinsdag 27 juni 2017

Zandmotor vissessie maandag 26 Juni 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven en gekregen aas opmaken op "de Zandmotor". Er staat een nw-wind van 3 bft draaiend naar noord, temperatuur 16 °C, zonnig, lw HvH 13:16 uur (-54 cm), hw 17:16 uur (+118 cm), (± 172 cm). Onder weg zie ik wat nylon draadjes boven het zand uitsteken en nieuwsgierig als ik ben trek ik de visdraad omhoog, vanonder het zand komt er een loodje tevoorschijn, vis zit er gelukkig niet aan. Mooi meegenomen en het strand vervuilt niet op die manier.



14:50 uur gooi ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\10 ~ f31\8 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan tommy lood 140 gram ~ piramide lood 120 gram. Een kwartiertje later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon etc, etc.  De feeder werp ik op een paar meter vlak voor de kant in waar een mui (=een snelle stroom water die haaks op het strand staat) stroomt, vaak ligt daar vis in. 15:07 uur zit er een botje  aan de K2. Het rare is dat er voor de rest geen enkele vis meer wil bijten wat ik ook doe.

Normaal gesproken komt de vis mee met opkomend water op "de Zandmotor", maar dit keer lijkt het uitgestorven. Totdat ik rond 18:00 uur een zeebaars aanbeet krijg, jammer genoeg blijft het bij een aantal flinke tikken, bij het binnen draaien zit er niets aan. Maar zoals altijd wordt geduld beloond en om 18:10 uur draai ik een zeebaarsje het strand op.



18:47 uur ben ik aangenaam verrast met een tong van 31 wedstrijdcentimeters. 18:51 uur een zeebaarsje, leuk om die er met de feeder uit te draaien.



19:07 uur een zeebaarsje, 19:11 uur een zeebaarsje een mooie "dikke" die een leuke sport geeft op de feeder.



19:16 uur een zeebaarsje, 20:00 uur een zeebaarsje



Wel zit er regelmatig vuil aan de lijnen, een soort zeegras met groene sla.



20:50 uur begin ik op te ruimen, in eerste instantie leek het niet veel te worden, maar met afgaand water kwam er toch vis langs het strand. Een leuke sessie zo.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten