maandag 19 juni 2017

6e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, locatie: Pernis, zondag 18 Juni 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag de 6e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer niet aan strand maar op de locatie, Pernis, onder de rook van de Euromast. Waar het soms goed vissen is op paling, bot en tong, omdat er hier toch wel doorgedraaid moet worden met je molentje besluit ik de groene Cobra GT in te zetten voor het wat zwaardere werk. Steknummer 19 heb ik geloot en we vissen dit keer wat meer naar rechts op een groot grasveld om de bewoners enigszins te ontzien die vaak met honden wandelen op het smalle fietspad. Op die manier kun je ergens nog eens een keer terugkomen als vereniging. Er staat een z-wind van 2 bft draaiend naar nw, 20 °C en met geen zuchtje wind, bloedje heet. Hw Vlaardingen 10:46 uur (+117 cm), lw 17:40 uur (-39 cm), (± 156 cm).

Om 09:00 uur gaat de toeter en mogen we beginnen, Johan Veenstra, rechts van me, krijgt een flinke aanbeet en draait er in het begin een polsdikke paling met een bot uit, een droomstart. Na een half uur krijg ik een doorbuiger en dan niets meer, bij het binnen draaien zit er niets aan. Ook Bert Heukels links van me, draait er al vrij snel een fint uit van 41 wedstrijdcentimeters.

Bij mij gebeurd er niets, het is vrij stil aan de waterkant af en toe heeft er iemand beet en draait een vis naar binnen. Omdat de top van m'n hengelstok maar stil blijft, besluit ik over te schakelen op de  Tubertini feeder, eens kijken of de zwartbekgrondels willen bijten, en ja wel een overduidelijke aanbeet en ik ben van de 0 af met een zwartbekgrondel van 11 wedstrijdcentimeters. Nog twee keer een "dribbel" aanbeet  (aas eten zonder in de haak te happen) en dan weer een hele tijd niets. Dit is het ook niet Johan draait er een mooie tong uit van ver en ik besluit ook weer over te schakelen op ver. Dat levert me om 11:03 uur een tong op van 28 wedstrijdcentimeters, kijk dat tikt aan.



11:43 uur nog een tongetje, Bert een paling van 62 cm en Johan ook weer een tong. Die paling wil bij mij maar niet lukken, met één zo'n vis schiet je gelijk een aantal plaatsen vooruit in de uitslag. 12:55 uur zie ik toch wat tikjes op de top en nog eens, bij het binnen draaien moet ik het lood los trekken uit de bodem maar ik mag niet klagen er komen twee botten naar boven en die 50 cm scheelt me weer 4 plaatsen in de uitslag.



13:00 uur is het afgelopen en verdwijn ik richting huis.

De kanjerpot wordt gewonnen door Joop van der Velden met een paling van 91 cm. Gefeliciteerd Joop!

De uitslag:

Vak A: 1e Ed van Zanten 8 vissen (208 cm), 2e Wim van Holsteijn 6 vissen (180 cm), 3e Ivan van Est 7 vissen (150 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Joop van de Velden 12 vissen (372 cm), 2e Piet Bunschoten 11 vissen (279 cm), 3e Jan Dibbets 11 vissen (259 cm). Mannen gefeliciteerd!




Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten