maandag 27 maart 2017

vangstberichten: zondag 26 maart 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de koppel wedstrijd van "de Slufter" op de Maasvlakte 2, onderweg naar het Slufter gebouw op de Dintelweg zit ik nog een beetje te dromen, voordat ik weet ben ik de afslag voorbij gereden en kan ik pas keren vlak bij de Maasvlakte. Gelukkig loop ik Rob Koster met zijn broer Ed Koster tegen het lijf net als ze het clubgebouw uitgestapt zijn en Ed is mijn koppel maat voor de wedstrijd. Hij excuseert zich al bij voorbaat dat hij nog niet veel ervaring heeft met het zeevissen, maar dat maakt mij niet uit, lekker een wedstrijdje vissen op het strand en of je nu iets vangt of niet maakt niet uit, als je je best maar doet. Tenslotte kan iedereen een 0 vissen (= niets vangen). Op m'n wedstrijdkaart staat B27 en ik mag het proberen op slag 6, lekker dichtbij vanaf de parkeerplaats, rechtsaf het strand op en ik ben er al.

Er staat een ONO-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 11 °C me een waterig zonnetje en best nog wel een koude wind. Lw HvH 07:45 uur (-67 cm), hw 14:49 uur (+125 cm), (± 192 cm). Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Team Extreme Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders ~ lange wappers, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\slik\zoute pier\diepvries mesheft\witjes of een combinatie hiervan, piramide lood 160 ~ 180 gram.

Het blijk een moeizame visserij te worden, zo talrijk als de vis vanaf het strand van Hoek van Holland te vangen was, zo moeizaam gaat het hier. Af en toe komt er een zeebaarsje het strand op maar erg plekkerig. Een enkele keer is het aas eraf gegeten en er worden hier en daar wat krabbetjes gevangen. Ik probeer het nog met lange wapperlijnen, maar ook dat levert me niets op.

13:17 uur zie ik warempel wat tikjes op de top en ik denk dat lijkt wel een vis aanbeet, voorzichtig draai ik binnen en ja hoor door de branding heen zie ik een zeebaarsje zwalken van links naar rechts en vice versa, mooi toch nog van de 0 af.



Eigenlijk te laat heb ik in de gaten dat er op sommige plaatsen van ver wijting te vangen valt, weer een leermomentje! Om 14:00 uur is het weer afgelopen en met 1 vis mag ik nog blij zijn want beide buren vangen niets.

Terug bij het Slufter clubgebouw blijkt Ed Koster het helemaal niet slecht gedaan te hebben en zelfs 2 visjes gescoord heeft. Hiermee z'n broer Rob Koster toch mooi het nakijken heeft gegeven. Even hebben we nog hoop om in de prijzen te vallen want zoveel koppels hebben er niet gescoord, maar helaas dit is niet het geval. We einden op een 13e plaats van de 37 koppels wat zeker niet slecht te noemen is.

De Uitslag:

Koppel 1 Marcel Ijzenbrandt - Fred van Toledo (5 klassements-punten), koppel 2 Ilonka Rijnberg - Jan Stam (7 klassements-punten), koppel 3 Marijn Jelier - Jaap Hokke (12 klassements-punten). Koppels gefeliciteerd!



Van Dirk Dickx, Ruud Roskam, Rene Breedeveld en Jacco Noordermeer krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten