zondag 12 februari 2017

vangstberichten: zaterdag 11 februari 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" aan de Yangtzehaven, vanuit "de Pub" waar ik na betaling van het wedstrijdgeld steknummer balletje 2 trek, de borden Futureland volgen en dan rij je er zo tegen aan. Er staat een ONO-wind van 4 bft, temperatuur -1  °C en langzaam oplopend naar 2 °C, lw HvH 07:45 uur (- 66 cm), hw 14:58 uur (+ 139 cm), (± 205 cm). Met in het begin een sneeuwbui. De stekken zijn lekker ruim uitgezet en dat vist wel zo prettig. Met 31 visser waarvan 3 introducees beginnen we om 11:00 uur aan de wedstrijd.

Ik start met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\zoute pier\zager of een combinatie hiervan, roman lood 140 ~ 160 gram. Lang hoef ik niet te wachten want als snel zie ik wat tikjes op de top en draai om 11:18 uur een wijtingkje naar binnen. Hij blijft steken bij de rotsen en via het touw wat achter m'n auto bungelt laat ik me eigen zakken want de stenenkant ligt los aan de Yangtzehaven. De tweede draai is nog onfortuinlijker, ik draai 2 mooie wijtinkjes naar boven maar 1 floept eraf bij de stenen en de ander verdwijnt op de kant tussen de rotsblokken, die heb ik niet meer terug gevonden. 12:32 uur komt er een wijtingkje bij.



12:44 uur een betere draai een triplet wijtingkjes dat tikt tenminste aan. 13:02 uur een wijtingkje.



Echt achter elkaar vangen is het niet er zitten ook draaien bij met niets eraan. Rechts van me staat Armel Spee die er steeds een paar meer uitdraait links van me Ed van der Ham waar ik gelijk mee op ga, dan sta ik er weer een visje voor en dan Ed weer.

13:17 uur een wijtingkje, 13:30 uur een triplet wijtingkjes.



13:52 uur een wijtingkje, als ik weer via het touw naar beneden ga draait er een steen weg vanonder m'n rechterbeen, en ik verdraai hem, gelukkig kan ik met het touw een gedeelte van de draai opvangen maar m'n rechter enkelband is verrekt, dat wordt een weekje mank lopen. 14:05 uur nog een wijtingkje.



14:16 uur een triplet van twee wijtingkjes met een schar. 14:27 uur een wijtingkje en Ed besluit er nog een eindsprint aan toe te voegen waar ik er één visjes uit draai draait hij er een triplet uit.



14:48 uur een doublet wijtingkjes, 14:55 een zeester, dat schiet niet op. Bij het sein binnen draaien om 15:00 uur toch nog een wijtingkje.




Totaal vang ik deze wedstrijd 20 vissen, 1 vergeet ik er in alle haast te fotograferen. Met een 7e plaats in het vak en 20e overall heb ik het niet al te best gedaan, nu maar hopen dat de volgende op het strand van Hoek van Holland op 25 maart 2017 weer een stuk beter gaat.

De voorlopige uitslag:

1e en 1e overall Kees Westdorp 47 vissen (912 cm), 2e Corne Mies 44 vissen (818 cm), 3e Ricardo Kalle 39 vissen (744 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem"#1168






Geen opmerkingen:

Een reactie posten