dinsdag 13 december 2016

vangstberichten: zondag 11 december 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 12e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, in "de Viskeet" krijg ik steknummer 14 toebedeeld en sta daarmee in het begin van "de Zandmotor". We worden weer keurig met 2 platte karren weggebracht en er staat een WNW-wind van 5 bft, temperatuur 9 °C met later een flauw zonnetje, lw HvH 05:09 (-38 cm), hw 12:12 uur (+115 cm), (± 153 cm). Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 18\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, geklipte wapperlijn ~ korte wapperlijn, haakje f31\8 gevuld met een zager\zeepier\slik of een combinatie hiervan, piramide lood 160 ~ 180 gram.

Na zo'n 5 minuten zie ik al wat tikjes op de top, ik laat hem nog heel even liggen en als ik na 7 minuten begin te draaien komt er een triplet van 2 botten en een wijtingkje het strand op gedribbeld, zo zeg, je kan slechter beginnen :-).



De andere beginnen ook gelijk binnen te draaien maar er komt maar weinig vis uit, een gelukstreffer dus. 09:31 uur komt er een bot bij, 09:51 uur nog een bot.



10:03 uur een mooie van 30 wedstrijdcentimeters, 10:37 uur een zeebaarsje.



11:07 uur een tarbotje, jammer genoeg een 1 punter (vissen onder de 10 cm gelden voor 1 punt=1 cm). En dan ben ik ze "kwijt", ik krijg een lange periode geen visje meer aan de haak. Als ik over schakel op een gewone wapperlijn komt er om 12:23 uur nog een mooie bot bij van 31 wedstrijdcentimeters.



Om 13:00 uur is het weer afgelopen en met 9 vissen heb ik het niet slecht gedaan voor m'n gevoel, helaas voor mij val ik net buiten de prijzen, maar toch "lekker" gevist.

De uitslag:

Vak A: 1e John Duijnisveld 11 vissen (280 cm), 2e Dion Putter 9 vissen (250 cm), 3e Martin van de Drift 7 vissen (170 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Brian van de Ploeg 16 vissen (365 cm), 2e Arnold Talmon 9 vissen (233 cm), 3e Rob de Blois 9 vissen (204 cm). Mannen gefeliciteerd! 



Van Johan Veenstra, Arjan van Velzen, Arnold Talmon, Arno Arkestein, Dion Putter, Rene Olsthoorn en iedereen die ik eventueel nog vergeten ben, krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten