zondag 2 oktober 2016

vangstberichten: zaterdag 01 oktober 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Piet Meyvogel Bokaal te Katwijk aan Zee, en wedstrijd voor een goed doel, het geld gaat naar Stichting Juul" ter bestrijding van kinderkanker. Er staat een Z-wind van 3 bft oplopend naar 4 bft, temperatuur 17 °C, lw KW 12:16 uur (-47 cm), hw 16:29 uur (+122 cm). Droog met een lekker zonnetje. Op het verzamelpunt "de Mijlpaal" krijg ik steknummer D 6 toebedeeld, parkeren langs de Boulevard bij de vlaggen van de KW106 een strandtent, bedankt voor de uitleg Ar van Rhijn. €8 in de automaat en ik kan ruim de hele wedstrijd blijven staan en met 103 deelnemers weer een mooie opkomst dacht ik zo.


Om 09:00 uur mogen we beginnen links van me staat Arjan de Bruine en rechts van me John Jagt, we vissen deze wedstrijd met 2 hengels en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, diverse onderlijnen van wapper tot Portugese tot flexi metalen afhouders haakje f314\10 ~ f31\8 gevuld met een zager\zeepier\slik\diepvries tap of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ piramidelood 180 gram, samen met de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.

Veel gebeurd er niet, er zit veel vuil in het water en het is "zaak" om je stok hoog af te steunen om zo min mogelijk vuil te pakken op je lijn. Rond 09:20 uur zie ik kleine tikjes op "de Cobra" bij het binnen draaien zit er een zeebaarsje aan. Mooi één van de eerste met vis zo te zien en van de 0 af, altijd "lekker".



Maar het blijft vooral veel vuil "trekken" voor de rest zit er regelmatig een klein wit krabbetje aan de haak en zelfs nog een zeester. 10:09 uur komt er een mini zeebaarsje bij van 9 wedstrijdcentimeters die zich vergrepen heeft een stukje tap wat op de haak is blijven zitten, ongelooflijk het stukje tap is groter als z'n bek en dat op haakje f31\8. Een 1 punter dus.



Arjan links van me pakt ook een zeebaarsje en een 1 punter tarbotje. We besluiten voor zover mogelijk te gaan om te kijken of we al een schar aan de haak kunnen slaan, bij Arjan levert dat nog een bot op. Bij mij komt er niets meer bij. Om 13:00 uur is het weer afgelopen en van Arjan de Bruine krijg ik nog een restje aas, waarvoor nogmaals dank.

De individuele uitslag:

1e en 1e overall Jim Sonnenschein 6 vissen (231 cm), 2e Erik Hagen 7 vissen (229 cm), 3e Pim Troost 6 vissen (193 cm), 4e Rob Koster 6 vissen (188 cm), 5e Dick van der Plas 6 vissen (133 cm). Mannen gefeliciteerd!

Korpsen:

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten