dinsdag 16 augustus 2016

vangstberichten: maandag 15 augustus 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" er staat een nno-wind van 3 bft, temperatuur 21 °C, zonnig. Als ik de Machiel Vrijenhoeklaan oprij lijkt het wel of iedereen vandaag naar strand wil, er is geen parkeerplaats meer te vinden, je moet geluk hebben dat er net een auto wegschiet en jij toevallig net de eerste bent uit de rij die er in kan. Op de ronde terug ga ik naar rechts om het op de grote parkeerplaats te proberen. Gelukkig is hier nog wel voldoende plek, een stuk verder lopen dat wel, maar ja je moet toch wat.

Na een pittige wandeling, sta ik op de stek, een plaatselijke zeehond komt me begroeten rekt z'n nek uit wat ik van plan ben om te gaan doen en na me zo'n 5 minuten in de gaten te hebben gehouden verdwijnt hij weer onder water. Jammer genoeg is het al hoog geweest, hw HvH 13:45 uur (+97 cm), lw 19:35 uur (-57 cm), (± 154 cm), eens kijken of we ondanks dat toch een visje kunnen vangen. 15:15 uur gaat de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\kweekzager\steekzager of een combinatie hiervan. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en eenzelfde uitrusting.

Lang hoef ik niet te wachten om 15:38 uur krijg ik een paar felle doorbuigers op de Cobra en draai ik een dik baarsje van 38 cm het strand op, 15:53 uur volgt er een kleiner exemplaar.



Er blijkt dit keer een hele nieuwe leeftijd generatie rond "de Zandmotor" te zwemmen want ik vang alleen nog maar baarsjes rond de 17 en 18 cm, soms zelfs nog iets kleiner. 16:38 uur en 17:32 uur.



17:46 uur een zeebaarsje, 18:02 uur een zeebaarsje.



18:35 uur een zeebaarsje, 19:24 uur een zeebaarsje.



Om 20:00 uur begin ik op te ruimen, op de laatste stok zit er nog een zeebaarsje.



Met 9 stuks toch meer zeebaarsjes als ik in eerste instantie had verwacht. Ook een goed teken dat er nog steeds jonge aanwas rond zwemt. Zouden de slechte tijden aan het strand weer voorbij zijn?, laten we het hopen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten