maandag 4 juli 2016

vangstberichten: zaterdag 02 juli 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 7e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op de locatie Dintelhaven in het smalle gedeelte. Het is verzamelen in "de Pub" waar ik balletje 7 trek. Echt veel zijn er niet komen opdagen en uiteindelijk vissen we maar met 15 deelnemers. Er staat een wzw wind van 5 bft, temperatuur 15 °C, Hw Dintelhaven 14:08 uur (+ 124 cm), lw 22:15 uur (- 53 cm), (± 177 cm). Omdat we allemaal al op onze stek staan, starten we een half uurtje eerder om 18:30 uur, komt mooi uit want ik had er niet aan gedacht om een hoofdlampje mee te nemen.

Ik start als eerst met een vaste stok van 4 meter, waar je normaliter voorntjes mee vangt een maar maden erop en wachten op het getik van de grondels, helaas is er teveel wind en is de reikwijdte toch wel erg beperkt. Snel schakel ik over op plan B, de Sportex feeder van 4,20 meter met het lichtste topje, tommy lood 120 gram, wapperlijntjes haakje f31\12 ~f31\8, gevuld met maden\pieren\zagers\slikken of een combinatie hiervan.

Wild is het niet om 19:18 uur scoor ik een zwartbekgrondeltje, gelukkig boven de 10 cm, dus 13 cm op de kaart. 19:27 uur volgt er nog eentje maar onder de 10 cm, dus een 1 punter.



19:49 uur nog een 1 punter, 20:08 uur weer de volledige lengte in centimeters, 12 komen erbij.



Op afstand komen er toch wat botjes hier en daar boven water en dat tikt aan, dus ik geef hem een zwieper en vang om 21:11 uur nog een zwartbekgrondel. 21:47 uur een doublet zwartbekgrondels.



22:10 uur komt er dan toch een botje bij.



22:30 uur is het weer afgelopen, en heeft iedereen wel wat vis gevangen de een paar botjes met een aantal 1 punters in de vorm van zwartbekgrondels de ander weer grondels boven de 10 cm met een enkel botje, Ed van der Ham links van me pakt nog een zeebaarsje en Koos Hubbers in het andere vak had toch een aantal mooie botten.

Van Ed van der Ham en Koos Hubbers krijg ik nog het overgebleven aas mee. Waarvoor nogmaals dank! Tijd om de uitslag af te wachten heb ik niet want morgenochtend vroeg wacht me weer een competitiewedstrijdje van Ter Heijde aan Zee. Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weer.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten