maandag 30 mei 2016

vangstberichten: zaterdag 28 mei 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" langs de waterkant van Pernis. We verzamelen in hotel-cafe "De Herbergh" waar ik balletje nummer 2 trek, een ongelukkige loting, gelijk links van de loopbrug is het nog redelijk, daarna wordt het snel minder en vang je vaak alleen maar grondels. Maar goed je moet er maar het beste van maken, dat is tenslotte het lot. Er staat een nno-wind van 3 bft met stoten van 4 bft met in het begin een lekker zonnetje, 14 °C, Hw Vlaardingen 20:59 uur (+ 100 cm), lw 02:54 uur (-70 cm) op 29-05-2016, (± 170 cm).

Om 19:00 uur starten we met 24 deelnemers als gebruikelijk staat de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, ditmaal met gevlochten lijn 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\12 ~ f31\8 gevuld met een pier\zager\slik\springer (levendige worm) of een combinatie hiervan, tommy lood 175 ~180 gram piramidelood 180 - 210 gram ~ geankerd 170 gram.

19:18 uur het eerste visje een zwartbekgrondel 11 cm op de kaart niet veel maar van de 0 af. 19:29 uur nog een zwartbekgrondel, helaas een 1 punter (onder de 10 cm = 1 cm op de kaart).



Inmiddels komen er van rechts botten en botjes naar boven, daar kan ik niet tegenop.
19:52 uur een zwartbekgrondel, 20:11 uur een zwartbekgrondel.



Ik probeer nog wat verschillende afstanden, rechts van me staat Willem Hoogendoorn die er toch bot en paling weet uit te draaien, bij mij wil het niet lukken. Bert Heukels komt ook nog even kijken en ik krijg nog een portie zagers en een onderlijn van hem, waarvoor nogmaals dank. Die gaan we eens grondig bestuderen. 20:55 uur een zwartbekgrondel, 21:18 uur een zwarte grondel.



22:00 uur een zwartbekgrondel, en bij Arthur van Tienen, links van me, komt er een tong de kant op. 22:11 uur nog een zwartbekgrondel.



Op afstand krijg ik in het donker tot tweemaal toe een mooie doorbuiger maar bij het binnen draaien voel ik alleen maar een tik van de richel en zit er niets aan. Om 23:00 uur is het weer afgelopen en eindig ik met 8 vissen, 50 cm aan grondels. En eindig hiermee op een 22e plaats, Grrr, i'll be back!

1e en 1e overall Kees Selders 14 vissen 344 cm, 2e Willem Slingerland 10 vissen (216 cm), 3e Ed van der Ham 8 vissen (178 cm). De kanjerpot gaat naar Ed van der Ham met een tong van 40 cm. Mannen gefeliciteerd! Uitgaande dat elke 30 cm een paling betreft (bij "de Eurovisser" telt een paling standaard voor 30 cm zodoende kan hij gelijk na het laten zien terug gezet worden en is de kans op overleven des te groter) zijn er 25 palingen gevangen.

Van Willem van Hoogendoorn krijg ik nog het restant aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten