dinsdag 3 mei 2016

vangstberichten: maandag 02 mei 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik met het overgebleven en gekregen aas vissen op "de Zandmotor" er staat een zw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, heel even trekt het aan naar 6 bft maar daarna zakt het weer naar 5 bft, temperatuur 11 °C, hw Sch 12:00 uur (+ 95 cm), lw 20:04 uur (- 68 cm), (± 163 cm). In het begin een zonnetje na verloop bewolkt en flink kouwer met op het einde een lichte regenbui. Om 12:15 uur start ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, haakje f31\8 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ piramidelood 180 gram. Een kwartiertje later volgt de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G met een gevlochten draad 08\100 mm voor de rest de zelfde uitrusting.

Ik heb hoop op een zeebaarsje, sterntjes duiken vooraan in het zee water op zoek naar aasvis. En als de aasvis er zit komt de zeebaars daarachteraan beredeneer ik dan. Maar het valt tegen om 12:16 uur komt er weliswaar een bot het strand op maar met een zw-wind verwacht ik meer. Dus ik verkas een kilometer naar rechts om te kijken of het daar beter is, want soms werkt dat. Ook daar vang ik een bot om 14:05 uur. Maar daar blijft het bij.



Nog maar een keer een kilometer opschuiven en inmiddels sta ik op Kijkduin waar er een meeuw in m'n gevlochten lijn vliegt gelukkig komt ie uit z'n eigen weer los. 15:30 uur ook hier een bot. 16:25 uur volgt er nog een bot.



17:15 ruim ik op met 5 uur vissen 4 botten vangen bij een zw-wind valt me toch enigszins tegen. Het enige lichtpuntje was dat ze van een mooie formaat waren. Volgende sessie hopelijk beter.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten