zondag 22 mei 2016

vanghstberichten: zaterdag 21 mei 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" samen met Kees Wijntjes. Er staat een harde zw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft,die langzaam afneemt naar 2 bft later in de sessie, 15 °C, hw HvH 15:45 uur (+ 118 cm), lw 21:20 uur (- 64 cm), (± 182 cm). Als ik aan kom lopen vanaf richting Kijkduin staat er op de hoek van de Zandmotor al iemand te vissen, wild is het niet zo te horen 1 bot in 1 uur tijd. Ik loop nog een flink stuk door tot ik Kees tegen kom, die is al lekker bezig, maar vis heeft hij nog niet gezien.

Net als ik m'n eerste stok op wil tuigen vang Kees een platvis, het blijkt een schitterende tarbot van 23 wedstrijdcentimeters te zijn. Een mooie vangst voor Kees.




Om 14:30 uur gaat de  4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 ~ ls5013f\6 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy 160 gram ~ geankerd 190 gram . Een kwartiertje later volgt de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G met een zelfde uitrusting.

Om 14:54 uur zit er bij mij een mooie bot aan.



Als het water opkomt staat er opeens een gierende stroming, zelfs 190 gram geankerd blijft niet liggen, ook zit er weer erg veel vuil op de lijn in de vorm van bruine algen. Na een hoopvol begin, komt het aas er weer uit zoals het erin gegaan is, slecht van een enkele haak is er gevreten.

Rond 17:00 uur stapt Kees weer. Bedankt Kees voor de gezelligheid. Ikzelf hou het nog vol tot 18:00 uur, maar ondanks dat de stroming weer afgenomen is en er met 160 gram ongeankerd gevist kan worden wil er geen visje meer bijten. Magere vangsten rondom "de Zandmotor" dus.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten