maandag 15 februari 2016

vangstberichten: zondag 14 februari 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" aan het Calandkanaal". op de parkeerplaats bij restaurant "de Veerheuvel" heb ik balletje 14 getrokken en kom daarmee in het B-vak terecht met 34 deelnemers waarvan 1 introducee (dacht ik). Er staat een no-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 3 °C, Hw HvH 06:41 uur (+117 cm), lw 11:54 uur (-83 cm), (± 200 cm).

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier, tommy lood 160 gram ~ piramide lood 160 gram. Links van me staat Markus Kruschinski een Duitser, die er 2,5 uur rijden voor over heeft om de wedstrijden mee te vissen bij "de Eurovissers, petje af! Rechts van me Marcel Adriaans die voortvarend begint er gelijk een doublet uitdraait. 10:10 uur komt er een schar uit, 10:20 uur een wijtingkje.



Marcel vangt er inmiddels nog één, maar mijn volgende draai is een triplet wijtingkjes, ik neem de leiding en sta hem niet meer af :-). 10:41 uur een doublet wijtingkjes.



10:51 uur een wijtingkje, 11:05 uur een doublet van schar met een wijtingkje.



11:16 uur een wijtingkje, tot nu toe elke draai vis maar de volgende draai om 11:30 zit er niets aan de haken. 11:41 uur toch weer een doublet van schar met een wijtingkje.



11:53 uur heb ik een mooie draai van een triplet 2 scharren met een wijtingkje, helaas blijft het wijtinkje tegen de stenen aan liggen en telt dan niet naar mijn idee dus laat ik hem daar. De volgende draai is een hele zware maar nauwelijks van de bodem los gekomen te zijn knapt m'n lijn, alles weg. Snel de reserve stok ingezet, de 4,5 meter k2 met 22\100 mm, hier kom ik toch een stuk minder ver mee maar alsnog zit er om 12:10 uur een wijtingkje aan.



Inmiddels zet ik een nieuwe voorslag erop maar bij het aantrekken knapt de lijn, flink stuk eraf en opnieuw maar weer trek ik de hoofdlijn kapot. Uiteindelijk tot 5x maal toe, de hele lijn blijkt "gemangeld" te zijn dan maar verder vissen met de K2. Dat levert me om 12:31 uur een triplet van 2 scharren met een steenbolk op. 12:56 uur weer een triplet nu van 1 schar met 2 wijtinkjes.



13:08 uur een doublet van schar met een wijtingkje.13:22 uur een schar.



13:36 uur een doublet van schar met een wijtingkje. 13:48 uur een doublet van 2 wijtingkjes.



Met nog een paar minuten te gaan gok ik op een tweede draai, er komt nog een schar bij maar helaas blijft het lood tussen de stenen zitten en moet ik naar beneden om de vis te halen. Net als ik boven ben gaat de toeter, het is afgelopen.



Met 30 vissen ben ik dik tevreden en heb ik goed gevist, of ik een 1 heb gevist in het vak weet ik niet want een aantal nummers zijn voor de bocht uitgezet en daar weet je niet wat de vangsten zijn. Maar ik hou er wel een goed gevoel aan over. De prijsuitreiking laat ik aan me voorbij gaan met een Valentine 's diner in het verschiet en een mooie vrouw op viste haast ik me naar huis. Er zijn tenslotte belangrijkere dingen dan vissen.

Tot mijn grote verassing blijk ik zelfs 1e overall geworden te zijn, close was het wel Ruud van Noord blijkt hetzelfde aantal centimeters te hebben 635 cm, ook hebben we beide als grootste vis 30 cm, alleen qua aantal blijf ik Ruud voor met 30 vissen tegen 27 vissen en verdien hiermee m'n 2e blauwe bordje.

1e en 1e overall Willem Louman 30 vissen (635 cm), 2e Ruud van Noord 27 vissen (635 cm), en 3e Rob Slingerland 22 vissen (502 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem#1168



7 opmerkingen:

  1. nog gefeliciteerd met de eerste plaats in je vak top man

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Izaak,

      Bedankt, het kwam alsnog als een verassing. Bedankt voor je reactie.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. hai willem jij hebt het steeds over een zware draai maar wat zit er dan aan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem,

    Soms volle bak vis, dus iedere haak een exemplaar. Soms een krab die spreid zijn poten bij het binnen draaien waardoor je een zware draai krijgt. Als de lijn breekt dan weet je het niet maar meestal zie je het wel aan de soort aanbeet of het vis of krab is.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb nog een vraag vis jij met trabbuco lijn

    greetz,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dan moet je die lijn van yuki kenta eens proberen

    0.14MM: 3.51KG TREKKRACHT.
    0.16MM: 4.56KG TREKKRACHT.
    0.18MM: 5.70KG TREKKRACHT.
    0.20MM: 6.90KG TREKKRACHT.
    0.22MM: 8.15KG TREKKRACHT.
    0.26MM: 10.9KG TREKKRACHT
    verkrijgbaar bij j bijl zeeaas en hengelsport
    ik weet niet of ze ook in 300m klos te verkrijgen zijn maar de meeste zijn 2000m klos
    greetz

    BeantwoordenVerwijderen