maandag 9 november 2015

vangstberichten: zaterdag 07 november 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 11e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op het strand van Hoek van Holland. Het is verzamelen in het clubhuis van de Hoekse Watersportvereniging waar ik balletje nummer 12 trek een stek recht tegenover het clubhuis. Het weer is van het type:takke, de wind 6 bft zw met stoten van 8 bft en veel regen en stuifzand, temperatuur 15 °C. Lw HvH 17:35 uur (- 53 cm), hw 00:35 uur (+ 117cm) op 08-11-2015, (± 170 cm). Een wedstrijdje die je vist voor de punten dus en waarvan je hoopt dat ie weer gauw afgelopen is. Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, haakje f314\8, gevuld met een pier \slik of een combinatie hiervan, in he begin tommy lood 180 gram en piramidelood 180 gram maar dat gaat al snel aan de "wandel" en schakel gelijk over op 170 gram geankerd en 190 gram geankerd wat redelijk blijkt liggen. Netjes van de wedstrijd commissie dat de plaatsen 30 stappen uit elkaar gezet zijn, want dat was wel nodig ook.

Gelukkig zit er standaard een klein pluutje in m'n foedraal en touw met ankers heb ik in m'n tas liggen, zelf kan ik er niet onder maar in ieder geval kan ik m'n aas droog houden en als ik op m'n knieën zit kan ik redelijk comfortabel aan azen. M'n bril stop ik maar in m'n jaszak met die regen en het zand ben ik toch stekeblind met bril dus dan maar zonder. 18:30 uur het eerste visje een wijtingkje en ik ben al blij dat ik van de 0 af ben. 19:00 uur nog een wijtingkje.



19:17 uur een wijting, 19:47 uur een wijtingkje.



Omdat ik m'n ankers steeds moeilijker kan los trekken uit het zand schakel ik over op de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G met 25\100 mm nylon zodat het los trekken wat makkelijker gaat en dan is het even niets meer, het aas er erg snel afgegeten om 21:00 uur komt er weer een wijtingkje bij. 21:15 uur een meuntje.



21:41 uur een wijtingkje, 21:55 uur een wijting.



Om 22:00 uur is het leed weer geleden en zo te zien heb ik het met 8 vissen nog redelijk gedaan. Tijd om een lekker broodje bal te gaan eten in de kantine van de Hoekse Watersportvereniging. Gerrit van de Akker en medewerkers bedankt voor het open stellen hiervan. Leuk om te zien dat vanavond de eerste gullen alweer gevangen zijn vanaf strand.

Van Joop Geschiere en Paul van Boheemen krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

De uitslag:

1e Overall Mark Huijps 19 vissen (434 cm), 2e Joop Geschiere 12 vissen (285 cm), tevens winnaar van de kanjerpot met een gul van 42 cm, 3e Henk Verlinde 11 vissen (253 cm). Mannen gefeliciteerd.

Vis greetz,

Willem#1168



Geen opmerkingen:

Een reactie posten