maandag 16 november 2015

4e NFB wedstrijd Egmond aan Zee: zaterdag 14 novemer 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen) wedstrijd aan het strand van Egmond aan Zee, samen het korps TerHeijde 1, bestaande uit Captain Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Paul van Boheemen, Willem Louman en Han van der Lek. Als steknummer krijgen we 10 toebedeeld en ik sta in het B-vak. Het weer is winderig, er staat een w-wind van 6 bft met stoten van 7 bft, 13 °C, droog. Hw IJmuiden 04:57 uur (+119 cm), lw 13:06 uur (-67 cm), (± 186 cm).

Als ik vanaf de parkeerplaats de strandslag oploop met m'n spullen kom ik als eerste bordje 6 tegen, mooi denk ik een klein stukkie naar rechts, nummer 7 staat er naast en dan volgt een heel stuk met drab waar geen bordjes staan uiteindelijk begint een flink stuk naar rechts de rest en weldra sta ik op nummer 10, jammer genoeg komt Paul ook net aanwandelen en schijnt het het C-vak te zijn. Zou toch wat makkelijker zijn geweest als ze de rest van de bordjes van een vak nummer hadden voorzien, dan weet je tenminste gelijk bij de opgang of je goed gaat.

Terug maar weer, gelukkig kom ik nog wat mensen tegen die op "de platte kar" staan te wachten en hoef ik niet verder tegenwind met m'n spullen te "sjokken". Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de NBS Tornado, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier\slik of een combinatie hiervan, 170 gram geankerd lood.

Weinig vis komt er maar naar boven, een en al zandbank heb ik voor m'n neus, zou er nog ergens een botje tussen zwemmen? Vast wel maar ik krijg hem niet te pakken. M'n buurman links vangt een botje en m'n buurman rechts in het laatste uur een botje. Daarnaast staat z'n zoontje, die vol enthousiasme tot tweemaal toe een mooie bot met turbo snelheid eruit draait, het geankerde lood vliegt al stuiterend een meter boven het strand uit met een wapperende bot eraan, grappig om te zien.
Van bij Nacht en Ontij komen ze nog langs met een gratis broodje halve rookworst, perfect geregeld door die jongens daar. Bedankt!

Uiteindelijk eindig ik de wedstrijd met 0 vissen, het is niet anders. Han van der Lek in het A-vak vangt 1 mooie bot van 26 cm, Paul van Boheemen 1 vis van 18 cm in het C-vak, Jan Groenewegen 0 vissen in het D-vak en Ed van Zanten heeft het uitstekend gedaan in het E-vak met 9 vissen (223 cm) en wordt winnaar van het "potje".



Hij wint er een kunstwerk mee en een nieuwe (yuki :-) hengelstok. Ed gefeliciteerd!

De uitslag 4e NFB wedstrijd:

1e en 1e Overall Ed van Zanten 9 vissen (223 cm), 2e Hans Nulle 6 vissen (144 cm), 3e
Paul Glas 6 vissen (128 cm), 4e Jan Gouda 5 vissen (115 cm), 5e Peter Mourits 6 vissen (113 cm). Mannen gefeliciteerd!


De totaal uitslag na 4 wedstrijden: 1e Overall Rob Koster, 2e Hans Nulle, 3e Jurgen van Rijswijk. Mannen gefeliciteerd!






Totaal uitslag korpsen:

1e korps: Slufter 1 (8 punten), 2e korps Ter Heijde 2 (9 punten), 3e korps Team Everest 2 (13 punten). Korpsen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem


3 opmerkingen:

  1. Je hebt het zondag helemaal goed gemaakt voor jezelf Willem .Ik stond naast je en heb lekker met 1 hengeltje gevist en af en toe op het bankje naar je gedrevenheid zitten kijken , zelfs met gevaar voor eigen leven aan een touw naar beneden om een wijting tussen de stenen te zoeken maar hij had zich goed verstopt ! Deze vis had je ook geen vakwinst opgeleverd maar toch , lekker gevist met weer een bonnetje van Avicentra en helaas net als zaterdag geen geluk in de loterij , de prijzen waren weer voor onze Edje Goudfazant !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Zo gaat dat, de ene keer lukt het de andere keer niet. En Edje Goudfazant is familie van Guus Geluk, dus het zit in z'n genen. Kan hij ook niets aan doen. A.s. zaterdag de Piet Meyvogel Bokaal in Katwijk aan Zee hoop dat het weer meewerkt, de verwachtingen zijn het ene moment goed en het andere moment slecht. Zou wel prettig wezen om weer eens met normaal weer te vissen. Bedankt voor je reactie en we zien elkaar weer spoedig.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen