maandag 30 maart 2015

vangstberichten: zaterdag 28 maart 2015




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op het strand van s'Gravenzande waar over 2 weken alweer de voorselectie kust midden wordt gehouden voor het Nederlandse Kampioenschap 2015. Tevens dus een mooie oefening, op de parkeerplaats trek ik balletje 14, een klein stukje links van de strand opgang. Er staat een zzw-wind van 5 bft oplopend naar 6 bft met stoten naar 8 bft, regen, temperatuur 8 °C. Hw 08:44 uur (+94 cm), lw 14:54 uur (-64 cm), (± 158 cm). 35 deelnemers starten er om 11:00 uur in de hoop vis te kunnen scoren. Ik start met de 4,60 meter NBS Tornado stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\8 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, piramide lood 160 gram.

Bij de vissers die na 10 minuten binnen draaien zit er weinig tot niets aan. Om 11:20 draai ik binnen, mooi een klein botje van 14 cm hangt er aan het aas.



In ieder geval van de 0 af. Even later sleept Cor Doeven een aantal plaatsen links van me een vroege zeebaars van 49 cm het strand op, daar gaat de kanjerpot. M'n buurvrouw Jolanda v/d Hoogen doet het ook niet slecht door er twee grote botten uit te trekken op zo'n 30 ~ 40 meter uit de kant. Zelf varieer ik nog wat met verschillende onderlijnen en afhouders maar het levert me niets meer op.

Het laatste uur komt er zandstorm opzetten en een aantal vissers houden het voor gezien. Alles onder een dikke laag zand. Zelfs m'n molen moet eraan geloven, thuis nog onder de kraan gehouden, maar helaas hij blijft draaien als een oude koffie molen en spoelt de draad nog maar op 1 plek. 

Jos Mels die in het C-vak staat weet er nog een mooie gul van 42 cm uit te trekken. Een periode in het jaar dat zomer en winter vis elkaar ontmoeten. Zo zijn er zeebaarsjes, botten, scharren, wijting en gul gevangen. Alleen de aantallen laten het nog afweten, hopelijk is dat over 2 weken wat toegenomen.

De uitslag:

1e is geworden Jos Mels 4 vissen (109 cm), 2e Rob Leber 3 vissen (82 cm) en 3e Mark Huijps 3 vissen (65 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem#1168 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten