maandag 29 september 2014

vangstberichten: zaterdag 27 septemnber 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 9e competitie wedstrijd van "de Eurovissers", er doen 33 vissers mee waaronder 1 introducee en we vissen dit keer in de waterweg op de Rozenburgse Landtong. Als steknummer trek ik balletje 15 en krijg daarmee een meetbeurt. Er staat een zzo-wind van 2 bft, 18 °C, droog. Hw HvH 17:31 uur (+ 133 cm), lw 22:32 uur (-58 cm), (± 191 cm). Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,50 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 gram.

Lang duurt het niet of ik zie al wat tikjes op de top en dan is het afwachten wat het is, krab of vis. Na 10 minuten draai ik binnen, mooi, vis, een zwartbekgrondel, boven de 10 cm, een teller dus. 18:32 uur heb ik een zware draai op de feeder en ik denk er zit een flinke bot aan, jammer genoeg blijkt het een wolhandkrab te zijn, met 2 zwartbekgrondels, waarvan er 1 mee telt.



Ik krijg nog tot twee keer toe de felle aanbeten van zeebaarsjes, helaas blijven ze niet hangen. 18:41 uur een zwartbekgrondel net onder de 10 cm, die telt niet mee en kan zo weer terug. Het water is aan het zakken en ik kom nu regelmatig vast te zitten, er blijkt vooraan een erg onregelmatige bodem te zijn bezaaid met stenen en afgestort betum, een soort mini grot stelsel. Hier en daar zijn wat "open" plekken en met een loodlifter kan ik er toch nog een paar uit krijgen. 19:16 uur een zwartbekgrondel.



19:24 uur een zwartbekgrondel, 19:35 uur een zwartbekgrondel. Totaal verlies ik met deze tactiek 3 onderlijnen, maar het levert ook vis op.



En hierna is het afgelopen, de grondels zijn verdwenen, en er wordt nog een enkel visje gevangen. Wessel de Lange die met z'n vader is meegekomen staat links van me en weet er toch nog 2 botjes uit te trekken, dus daar gok ik ook maar op. Erik Remijn die rechts van me staat gaat voor "ver" (is je aas zover mogelijk weg werpen) en weet er nog 2 zeebaarsjes en in 1 draai 2 mooie tongen uit te trekken. Om 22:00 uur is het weer afgelopen en zijn er mooie maatse tongen en gullen gevangen in de waterweg.

De voorlopige uitslag:

1e is geworden: Erik Remijn 13 vissen (229 cm), 2e Arvy Schonherr 6 vissen (205 cm), en 3e Mark Huijps 10 vissen (165 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten