maandag 28 juli 2014

vangstberichten: zaterdag 26 juli 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 7e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" er staat een nw -wind van 3 bft, temperatuur 19  °C met een lekker zonnetje, hw Hartelhaven 15:45 uur (+ 119 cm), lw 20:55 uur (-64 cm),  (± 183 cm). In "de Pub" trek ik balletje 26 en met 32 deelnemers vertrekken we naar het Hartelkanaal. Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,60 meter NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\slik\zager\maden of een combinatie hiervan , tommy lood 140 ~150 gram.


Veel verwacht ik er niet van, omdat de laatste twee keer dat ik hier gevist heb me ook niet veel opgeleverd heeft, behalve krab dan. Maar proberen kan geen kwaad, het eerste uur gaat voorbij zonder een aan beet gezien te hebben maar ook met de krab valt het erg mee. De ver werpers halen met enige regelmaat toch een visje naar de kant toe maar dat zijn afstanden die de "gemiddelde" visser niet haalt. Door om te schakelen naar een ultra korte werplijn van 1 meter met sneuen van 15 cm kan ik hem toch wat verder weg zetten en kom ik ook in het gebied met vis terecht. Om 19:29 uur ben ik van de 0 af met een zwartbekgrondel van 14 wedstrijdcentimeters.



20:05 uur volgt er een mooie draai van een bot van 33 cm, die op het gras van de haak valt, pff. Uiteindelijk goed voor de "kanjerpot" opgehoogd door Jan van "de Pub". Klasse Jan! Maar er blijken nog 3 deelnemers te zijn met de grootste vis van 33 cm en zo blijft er voor ieder 11,50 euro over. Beter iets dan niets zal ik maar zeggen ;-).



21:03 uur komt er nog een botje bij van 18 cm, Tom vd Pol die twee plaatsen rechts van me staat heeft in de laatste 3 kwartier op zo'n 70 meter uit de kant een plek gevonden waar hij de ene na de andere doublet en triplet uit trekt. Tijd om wat dichterbij te vissen. Bij mij komt er nog een grondeltje bij maar te klein om mee te tellen. Dirk Dierckx links van me gaat me ook voorbij door nog 2 botten te vangen.



En in de laatste draai denk ik nog vis binnen te halen maar helaas 2 afgeknipte haken door krab, totaal 4 stuks deze sessie, wat me meevalt. Van de 32 deelnemers wordt ik 19e wat me weer tegen valt, maar goed het Hartelkanaal geeft weer vis in de vorm van fint, zeebaarsjes, bot en botten en grondels, zij het over het algemeen wel ver qua afstand, behalve in het laatste uur komt de vis wat dichter naar de kant.

In ieder geval weer een aangenaam tijdverdrijf. Van Henk Verlinde en Marcel Adriaans krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank en Paul van Boheemen bedankt voor de 2 ons zelf gestoken zagers.

De voorlopige uitslag:

1e is geworden: Arjan Geelhoed 18 vissen (357 cm), 2e Tom van de Pol 16 vissen (322 cm) en 3e Gilles Traas 6 vissen (120 cm). Mannen gefeliciteerd!




Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten