maandag 14 juli 2014

vangstberichten: zaterdag 12 juli 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met een evenement van "de Eurovissers", we gaan vissen in de Yantzehaven. Een haven die ik ooit weleens heb proberen te bereiken maar door wegobstakels nooit bereikt hebt. Een mooie gelegenheid om het nu eens opnieuw te proberen en te kijken wat deze haven te bieden heeft. Degene die de grootste maatse zeebaars vangt wint een ticket voor "de Titanenstrijd" en als je 1 euro inleg geld heb geleverd voor de kanjerpot win je deze met het vangen van de grootste vis. In kolonne rijden er 23 deelnemers richting de Yantzehaven, te bereiken door de borden Futureland te volgen. Er staat een nw-wind van 2 a 3 bft, temperatuur 20 °C, met een lekker zonnetje maar wat later trekt het enigszins dicht door dat er een zeemist komt opzetten. Hw HvH 15:27 uur (+ 123 cm), lw 20:46 uur (-73 cm), (± 196 cm).

Rond 14:00 uur mag je inwerpen en ik start met de Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een zager, tommy lood 140 gram. Veel gebeurd er niet, wel zijn regelmatig de haken kaal gevreten. Op een gegeven moment vangt er iemand toch een bot van 25 cm.

Ik probeer nog wat te variëren qua afstand maar ook dat levert me niets op. Soms loopt je onderlijn vast tussen de keien en moet je voorzichtig naar beneden omdat de stenen los liggen. Jammer dat het havenbedrijf daar geen laag bitumen over gestort heeft. Met de etenspauze worden we getrakteerd op 3 sateetjes met stokbrood en een bekertje drinken erbij. Vlak na de etenspauze weet Izaak Louwen een mooie harder van 56 cm op de kant te trekken, mazzel heeft ie wel want voor hetzelfde geld trekt zo'n harder je hengel van de steun.



Om 18:00 uur is het weer afgelopen en zijn er door 23 deelnemers 4 visjes gevangen, 1 bot, 1 harder en 2 kleine zeebaarsjes. Een beetje tegenvallende haven qua vis, in het wijting seizoen schijnt het daar wel erg goed te zijn dus ik kom daar nog een keer terug. Van Koos Hubbers krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank! Kunnen we morgen weer mooi inzetten op de "tongenjacht". Wel lekker relaxed gevist en de evenementen commissie weer bedankt voor jullie inzet.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten