woensdag 9 april 2014

vangstberichten: dinsdag 08 april 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de avond koppelcompetitie wedstrijd van van Avicentra, 50 euro inschrijfgeld per koppel voor 4 avond wedstrijden van 19:30 uur ~ 22:30 uur en er hebben zo'n 12 koppels zich opgegeven. Ik vis samen met koppel maatje Paul van Boheemen. We hebben mazzel met het weer net voordat we beginnen houd de regen en hagel op en blijft het de rest van de wedstrijd droog. Omdat het aan de kust nog erg hard waait wordt er uitgeweken naar de nieuwe waterweg bij de DSM. Er staat een w-wind van 5 bft, dalend naar 4 bft, temperatuur 10 °C. Lw HvH 16:45 uur (-58 cm), hw 22:24 uur (+58 cm), (± 116 cm).  We zitten te wachten op de toeter, maar die komt maar niet, even later zien we links van ons de eerste bot al gevangen zien worden. Nou lekker dan, ze zijn al begonnen, en zo'n 7 minuten later starten wij en het koppel rechts van ons ook.

Ik start met de 4,60 meter NBS stok, hoofdlijn 12\100 mm Penn gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier, zager, slik of een combinatie hiervan, piramidelood 180 gram. Al snel komen de eerste aanbeten van scharren en botten met mooie formaten erbij. Het blijkt momenteel te barsten van de vis in de nieuwe waterweg.



20:12 uur een leuke schar voor mij. 20:22 uur een doublet van schar en bot.



20:36 uur Paul vangt een aantal mooie doubletten van schar.



20:40 uur een bot en dan kom ik tot twee keer toe muurvast te zitten en moet de boel kapot trekken, nieuwe voorslag erop en gaan maar weer. Ik verlies nog een aantal maal vis door tegen een richel aan te lopen bij het binnen draaien maar dat mag de pret niet drukken wat we gaan best wel lekker. 21:40 uur komt er weer een bot bij.



Als de aanbeten wat minder worden bij mij, probeer ik het iets dichter bij de kant en dat levert me nog een 30+ bot op. Maar daar blijft het bij en ik schakel weer over om zover weg mogelijk te vissen. 22:19 uur weer mooie tikken op de top en een lekkere schar komt eraan.



Om 22:30 uur is het weer afgelopen en denk ik in de laatste draai nog een vis te kunnen scoren. Jammer genoeg is het een wolhandkrab.



Met een totaal van 20 vissen hebben we het goed gedaan. Dat blijkt ook wel als de uitslag bekend wordt gemaakt. Een goed begin voor de 1e wedstrijd, we hebben een 1 gevist. Op naar de volgende!



Vis greetz,

Willem



2 opmerkingen:

  1. Hallo Willem

    Lekker gevangen en nu aan top.
    Op de stek waar je stond is het altijd lastig vissen met harde stroming maar altijd wel goed voor een aantal vissen.
    Veel succes zaterdag met de voorselectie kust.

    Herman#1306

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Herman#1306,

    Ja, dat wel 180 gram piramidelood bleef redelijk liggen. Hopelijk laat je nog wat schar over om te vangen voor de andere vissers ;-).
    Ja, bedankt!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen