dinsdag 21 januari 2014

vangstberichten: maandag 20 januari 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan de Mississipihaven  tenminste dat was de bedoeling. Paul van Boheemen staat er al en het is altijd gezelliger met z'n tweeën vissen dan alleen. Ik rij op de N15 en ga er bij afslag 8 af dan volg ik de borden Falk Risk.  Het onverharde toegangspad om langs het water te komen is er niet meer, als ik 1 zijweg terug ga lukt het wel. Alleen Paul staat er niet, ff bellen en Paul blijkt aan de overkant te staan, waar ik wel eens met een evenement van "de Eurovissers" heb meegedaan dobberen op zeebaars. Toen viel het onder de noemer hoek Hartel-Beerkanaal of ben ik nu in de war? Maar hoe moet ik daar komen? enfin, terug rijden en de eerste afslag voorbij de Hartelbrug rechts. Paul wacht me netjes op bij het Bp benzine station en zo wordt het toch nog gezellig.

Er staat een no-wind van 3 bft, temperatuur 5 °C, Lw Hartelbrug  13:45 uur (-51 cm), hw 18:15 uur (+ 125 cm), (± 176 cm). De hele sessie regen, gelukkig met een auto met 2 deuren die open klappen naar de zijkant kun je nog redelijk beschut zitten. Paul heeft al lekker gevangen en staat er vanaf vanochtend 10:30 uur, redelijk snel aanbeten, veel ondermaatse wijting, 2 of 3 maatse en een donderpad gevangen. Om 15:15 uur gaat bij mij de Hiro Dream Surf erin. hoofdlijn 14\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8 gevuld met een pier, zager, slik of een combinatie hiervan, dca lood 150 gram.

En inderdaad meteen na het inwerpen staat de hengel al te tikken, 15:18 uur draai ik het eerst wijtingkje naar boven. 15:37 uur een tweede wijtingkje. Ik zet de 5 meter stok erbij, hoofdlijn 30\100 mm nylon, dito wapperlijn, etc, etc. 15:50 uur een wijtingkje met een slangster.



15:56 uur een wijtingkje, 16:07 uur een zware draai, het blijkt een wijtingkje met een wolhandkrab te zijn. 16:23 uur een doublet wijtingkjes.



Ik verwissel de wapperlijnen met haakje f314\8 voor iets langere lijnen met haakje ls5013f\6, iets meer aas erop, in de hoop wat grotere te vangen. Maar het maakt weinig uit. 16:29 uur een doublet van een wijtingkje met een mooi formaat schar, 16:49 uur een doublet wijtingkjes, 16:58 uur een doublet wijtingkjes.



17:12 uur wijtingkje, 17:21 uur doublet wijtingkjes, 17:36 uur een triplet wijtingkjes.



17:59 uur een wijtingkje, 18:10 uur een wijtingkje, 18:21 uur een doublet van een wijtingkje met een steenbolk.



18:32 uur een doublet wijtingkjes, 18:45 uur een wijtingkje, 18:53 uur een wijtingkje.



Paul begint op te ruimen en om 19:15 uur draaien we voor de laatste maal binnen, bij Paul hangt er doublet aan van een wijtingkje met een mooie schar van 29 wedstrijdcentimeters.



En bij mij een doublet wijtingkjes.



Paul het was weer gezellig en het voelde goed om de hengeltop weer eens met regelmaat te zien rammelen. Totaal van ik deze sessie 29 vissen, 1 steenbolk, 1 schar en 27 wijtingkjes.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem(gaatvissen), goed te zien dat je nog steeds actief bezig bent en nog steeds je visje vangt!

    Groetjes Peter(Fishguppy)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Peter(Fishguppy),

    Ja de ene keer wat meer als de andere, maar het blijft elke sessie weer spannend wat het wordt, een nieuwe soort, een nieuw p.r., of gewoon lekker gevangen qua aantal. a.s. Zondag de 2e competitie wedstrijd van Ter Heijde, dus ik kan er weer tegenaan. Bedankt voor je bericht!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen