maandag 16 december 2013

vangstberichten: zondag 15 december 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 12e en laatste competitie wedstrijd van dit jaar van Ter Heijde aan Zee. Jammer genoeg staat er een zodanige wind aan de kust dat we niet naar "de Zandmotor" kunnen en wijken we uit naar de Dintelhaven het smalle gedeelte, 18 vissers doen er dit keer mee. Er staat een zw-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 9 °C, lw Dintelhaven 09:50 uur (-45 cm), hw 13:45 uur (+120 cm), (± 165 cm). We vissen dit keer met 2 hengels en de stekken zijn lekker ruim uitgezet. Om 09:15 uur gaat de toeter en kunnen we beginnen.

Ik start met de Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag (eigenlijk wilde ik het spoeltje met de 10\100 mm nanofil uitproberen maar bij het afwikkelen van de voorslag springen er spontaan lussen vanonder de spoel uit, iets te hoog opgespoeld denk ik, of niet geschikt voor grote spoelen omdat het niet compact genoeg tegen elkaar gespoeld zit) onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\ 8, gevuld met een pier, zager, slik of een combinatie hievan, piramide lood 140 gram. De tweede stok, een Sportex feeder tuig ik op met 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc, etc. Rechts van me staat Paul van Boheemen die wel weet hoe je vis vangt dus die moet ik in de gaten houden. Links van me achter de windmolen Ron Koppe.

09:38 uur wat tikjes op de feeder en er komt een bot de kant op, 09:46 uur nog een botje.



En dan val ik "stil" m'n spoel met 20,5\100 mm schuurt kapot tegen de stenen en ik zet er een spoeltje met 12\100 mm gevlochtenlijn op. Paul rechts van me gaat "lekker" en staat inmiddels op 5 vissen. 10:27 uur een mooie bot van 30 wedstrijdcentimeters, lekker dat tikt aan. 11:02 uur nog een botje.



11:28 uur een 30+ bot, 11:37 uur nog een dertiger. Als ik even ga informeren hoe het bij de vissers in de buurt gaat blijkt Paul ook stil gevallen te zijn en staat nog steeds op 6 vissen. Ron links van heeft er 5, waaronder een joekel van een bot van 42 cm. En Ed heeft zo te zien net een houting gevangen, als ik wegloop draait ie net nummer 6 naar boven een dikke grondel. De aantallen liggen dus erg dicht bij elkaar zo te zien. 12:11 uur nog een botje.



13:15 uur is het weer afgelopen. Helaas scoor ik het laatse uur niet meer en zijn de andere uitgelopen Met 7 vissen eindig ik als 5e in het vak. De uitslag:

Vak A: 1e Roel Kranenburg 9 vissen (226 cm), 2e Rob de Blois 6 vissen (145 cm) en 3e Jan Dibbets 5 vissen (105 cm).
Vak B: 1e en 1e overall, Ed van Zanten 13 vissen (308 cm), 2e Ron Koppe 7 vissen (186 cm) en 3e Paul van Boheemen 8 vissen (175 cm).
Mannen gefeliciteerd!



De competitie einduitslag 2013:



Bij de tombola win ik nog wat prijzen en van Ed en Paul krijg ik ook wat mee. Van Jan krijg ik het overgebleven aas om in te zouten voor de schar. Jongens weer bedankt.



Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Toch nog een aantal vissen gescoord in die Dintelhaven en je bent zeker niet met lege hadden naar huis gegaan gezien de laatste foto!
    Zelf heb ik samen met m'n vismaat bij ons op het katwijkse strand richting Noordwijk gestaan op dinsdagavond met z.o wind en afgaand tij.
    Wij hebben lekker staan vissen en gingen uiteindelijk met resp. 17 en 15 hele mooie scharren naar huis, bijna alles op zoute pieren want de verse waren nauwelijks in trek. Gek genoeg vingen we alleen maar schar, bot/gul/wijting leken wel van de aardbodem verdwenen!
    Een voorraadje gezouten aas in huis is zeker niet gek in deze tijd dan kan je als het weer het toelaat binnenkort zeker eens je geluk op het strand gaan beproeven. de scharren zitten er dus succes alvast.

    groeten, Wim Twigt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Wim,

      Bedankt voor je bericht en goed dat je het zegt. Heb in de vriezer aardig wat zoute pieren. Als de wind weer eens gaat liggen ga ik het zeker proberen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen