woensdag 9 oktober 2013

vangstberichten: dinsdag 08 oktober 2013



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van de vorige wedstrijd ga ik het proberen op "de Zandmotor". Ik ben wel nieuwgierig of de aanbeten toenemen in de schemering. Er staat een zw-wind van 3 bft met stoten naar 4 bft, temperatuur 13 °C, Hw HvH 17:42 uur (+142 cm), lw 22:45 uur (-59 cm),  (± 201 cm). Ik zoek een stek uit met wat woeliger water, met het idee van nou, hier zou weleens een zeebaarsje kunnen jagen. Om 17:15 uur gaat de eerste hengel erin, ik kijk het even aan, want na een aantal draaien zit er weer van dat vervelende apenhaar aan.

Na een half uurtje wordt er naar me gekeken, vlak bij m'n lijn zit er een jonge zeehond met z'n kop boven water en blijft zo'n 10 minuten zitten kijken van wat doe jij hier. Maar telkens als ik een foto wil maken duikt ie weer onder, toch een leuk gezicht. Als het water wat gezakt is krijg ik minder last van apenhaar en zet ik na een uur m'n 2e hengel erbij. Ook dit keer vis ik weer met wapperlijntjes haakje ls5013f\6 en ls5013f\8, met diverse soorten aas, tommy lood 175 gram. Beide hengels hebben dit keer een nylon spoel één met 20,5\100 mm en één met 25\100 mm nylon.

18:58 uur wat tikken op de nylon en er komt een bot het water uit, 19:34 uur volgt er een tweede.



20:15 uur wat fellere tikken die maar doorblijven gaan, een zeebaarsje. 20:28 uur volgt er een mooie bot, het begint nog leuk te worden.



20:43 uur een wijtinkje, en 20:56 uur nog een wijtingkje, ha daar zijn ze dan.



Ik krijg nog een aanbeet maar er zit niets aan, om 21:30 uur ruim ik op en zit er nog een bot aan.



Toch een leuke sessie, met inderdaad toenemende aanbeten in de avondschemering. Het vissen op strand gaat weer leuk worden zo.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Ha die Willem,
    Willem een vraag.
    Wat voor lijn gebruik jij als je geen voorslag gebruikt.
    Als ik met een voorslag vis en er zit veel troep in het water dan krijg ik de lijn niet binnen door de knoop van de voorslag,en verspeel lood en vis en dat is niet de bedoeling.Ik vis meestal vanaf een strekdam.Gr. Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Bram,

    Meestal gebruik ik wel een voorslag, zelf heb ik nog 1 spoeltje met alleen whiplash pro 10\100 mm van Berkley, hiermee vis ik eventueel zonder voorslag.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen