zaterdag 17 augustus 2013

vangstberichten: vrijdag 16 augustus 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand van Kijkduin, eigelijk wilde ik op de zandmotor gaan vissen maar vanwege een zeer pijnlijk been red ik de afstand niet. Volgens windguru zou er een wzw wind moeten staan van 4 bft met stoten naar 5 bft, echter op het strand aangekomen staat er helemaal geen wind en is het meer 2 bft, temperatuur 19 °C. lw Sch. 18:25 uur (-53 cm), hw 23:35 uur (+93 cm), (± 146 cm).

Om 17:30 uur gaat de 5 meter stok erin, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje ls5013f \ 6, gevuld met een zager, tommy lood 175 gram. Na 15 minuten komt de 4,5 meter stok erbij, hoofdlijn 22\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc, etc.

Er gebeurd niet veel, regelmatig is het aas eraf gegeten en zit er wat vuil aan de haken. Toch is het lekker relaxed zitten zo aan de waterkant.



Alleen jammer dat de vis niet wil bijten. M'n hoop is gevestigd met het opkomende water en de schemering. De stroming en de wind nemen in iedergeval toe, een klein baarsje zou toch moeten kunnen, maar helaas het blijft krabben vangen.



Om 22:30 uur ruim ik op, en ik hoop dat de twee vissers verderop links van me bij de mui meer geluk hebben gehad. Met veel pijn en moeite kom ik bij m'n auto. Het gaat niet echt lekker met m'n gezondheid.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hallo Willem

    Beterschap met je been en dat in een vrije week zo te zien ivm diverse sessie's.

    Herman#1306

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Herman,

    Ja was de eerste week van de vakantie. Helaas vroegtijdig beeindigd. Binnenkort een MRI scan. Even afwachten maar.
    Bedankt voor je bericht!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem! Mooie foto zeg! Jammer van de afwezige vis! Beterschap met je been!

    Gr. Dimi

    BeantwoordenVerwijderen