maandag 7 januari 2013

vangstberichten: zondag 06 januari 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag is er "de Eurovissersdag" eigenlijk nieuwjaarsreceptie en prijsuitrijking ineen in "de Nieuwe Schans" te Rozenburg. De gebruikelijke nieuwjaars wensen vliegen je weer om de oren en de eerste 2 consumpties zijn gratis. Na een welkomst woord van de voorzitter gedenken we eerst de leden die ons ontvallen zijn dit jaar met een minuut stilte. Hierna worden weer de kanjerbokalen uitgereikt voor de grootste vissen en krijgen degene die bij de eerste 10 in de A en B competitie geeindigd zijn een medaile, de tweede en derde plaats krijgen er ook nog een beker bij.



De blauwe bordjes zijn voor de clubkampioenen, Ton van der Pol, clubkampioen van de B competitie 2012 en Gilles Traas clubkampioen van de A competitie 2012. Hierna mag de nummer 1 van de A competitie als eerste een prijs uitzoeken, gevolgd door nummer 1 van de B, etc etc. Ik ga voor de Bass Master Sea Bass 25-125g 3.30 m zo te horen ook geschikt om vanaf de boot op de Grevelingen mee te vissen.



Hierna is er nog een tombola en eten maar net als andere jaren laat ik dit weer aan me voorbij gaan. Aangezien er nog een wedstrijd van Ter Heijde achter de kering tussen de strekkers voor het begin van de uitreiking van de Eurovissers bezig was. Heb ik nog wat aas kunnen scoren, Jan Groenewegen weer bedankt! en ook degene die het aas bij Jan hebben ingeleverd! Eerst ben ik van plan om op het nieuwe gedeelte van de 2e Maasvlakte te gaan vissen, maar ik hoor verschillende berichten over bruin water en erg slechte vangsten. Het Noordzeekanaal schijnt beter te zijn en aangezien het een tijd geleden is dat ik daar gevist heb ga ik daar maar eens naar toe.

Voordat ik in de auto kan stappen wordt ik eerst ingelijft bij het Rancar team, onderhandelingen over de transfer som zijn nog in volle gang.



Na een uur rijden kom ik aan bij het Noordzeekanaal en er is geen enkele visser te bespeuren, meestal een slecht teken want die "gasten" uit de buurt weten het als geen ander wanneer er vis zit. Maar goed proberen maar.



16:30 uur gaat de eerste hengel erin, de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6 gevuld met één of twee pieren, tommy lood 175 gram. Na 20 minuten volgt de 4,5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito ondelijn etc etc. 16:55 uur zie ik wat tikjes en bij het binnen draaien komt er een 5 dradige meun naar boven, die had ik niet verwacht van ver, maar meer in de buurt van de stenen. 17:04 uur volgt er nog een 5 dradige meun, zo te zien zwanger.



17:35 uur nog één, het lijkt wel of "de meunen" los zijn. 17:56 uur een bot.



18:05 uur zie ik wat tikjes op de 5 meter stok, het begin gaat nog soepel maar bij de kant aangekomen moet ik sneller gaan draaien wat het voelt steeds zwaarder. Gelukkig gaat alles goed, het is een triplet van bot, schar en meun.



18:23 uur een maatse wijting die aardig beschadigd is, door de schroef van een schip of een aalscholver? Regelmatig vang je zulke vissen hier jaar in en jaar uit. 18:49 uur een 5 dradige meun.



18:59 uur een schar en rond 19:15 uur komt er mist op zetten die snel het heele kanaal dichttrekt. 19:20 uur een doubletje 5 dradige meunen.



Ik krijg nog tweemaal een aanbeet maar er zit niets aan. 20:00 uur ruim ik op en vertrek naar huis. Totaal vang ik deze sessie 12 vissen, 7 5-dradige meunen, 2 scharren, 2 botten en 1 wijting.

Vis greetz,

Willem

18 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    De meunen waren "los" zo te zien. Verder is het idd kwakkelen op het kanaal.Zo is het de de ene dag alles,de andere dag niet veel.

    Gr,
    Andres

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Andres,

      Ja, het lijkt wel of ze het kanaal intrekken. Inderdaad, heel wisselvallig.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Hey Willem,

    De beste wensen voor het nieuwe jaar; goeie vangsten en veel gezondheid!

    Zou je dat nu wel doen met die Rancar-barbies ;-))) ???

    Lekker gepresteerd dit jaar! De oefening en ervaring gaat zich uit betalen!
    Laat het plezier voorop staan.

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Leo,

      Voor jou en je gezin ook de beste wensen en een goede gezondheid. Euhhh Rancar-barbies ?, zit wel een wk-ganger bij.
      Ja als je ermee bezig ben zie je het zelf niet zo, maar als je dan weer een periode terug kijkt blijk je toch weer wat voorruit gegaan te zijn.
      Plezier is het allerbelangrijkste!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. In het korps waar je nu in vist zitten 5 ex W.K gangers dus ik zou er nog
    maar even goed over nadenken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je goed willem die jas hahaha De geruchten stroom was toch waar hahaha .... kijk even of er een molen op je nieuwe hengel past willem, niet alle molens kunnen erop !! ik had ook zo'n hengel en eigenlijk nooit mee gevist omdat ik er haast geen molen opkreeg.

    Gr Ricardo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ricardo,

      Hij heeft inderdaad een smal voetje in de breedte. Gelukkig past m'n shimano stradic 5000FB en grauvell smart XF3500 er goed op.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  5. Willem,

    We zijn nog aan het sparen, maarrrrr we hebben de transfersom bijna bij elkaar ;-)

    Gr. Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ruud,

      Mooi! Dan kan ik die Porsche alvast bestellen ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  6. We moeten maar is even met de Rancar knokploeg langs gaan in P'hoek. Leo wordt brutaal................

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ...heeft die Willem het eindelijk in z'n vingers... moet ie weer telescoophengeltjes aan gaan schaffen; die strandstokken van 'm passen toch niet in een porsche..?
    En dan hebben we het nog niet over een pikorde gehad....nee, Willem, dat gaat 'm niet worden hoor! haha

    (die van dat kapsel snap ik niet Willem, het is toch geen kapsel? :-))


    Morgen naar Walcheren, ff de laatste scharren wegvangen. K heb een goeie therapeut tegenwoordig die wil dat ik ga trainen...nou dat gaat wel lukken denk ik zo !

    @Langskomen kan altijd: als je dan de N217 maar pak om lamgs te rijden :p)

    Hoogachtend,

    A.N.O. Niempie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Willem
    Gewoon bij ons blijven van al die beloftes komt toch niks terecht en dit jaar gaan
    we er gewoon voor . Een gezellig korps die zonder fratsen gaan proberen wat leuke
    resultaten neer te zetten maar wat vooral belangrijk is om jezelf te blijven , dat is iets
    waar mensen soms moeite mee hebben !! ik zie je 20 januari bij de eerste wedstrijd
    van Ter Heijde.

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Jan: te laat!!! We zijn klaar met sparen, de transfersom hebben we bij elkaar.

    Trouwens Willem: dat rood staat je veel beter als dat rare blauw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Jan,

    Zo is dat, inderdaad een gezellig korps. Hoop dat de temperatuur niet teveel zakt, tot de 20e!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen