zondag 23 december 2012

vangstberichten: zaterdag 22 december 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 12e en dus laatste competitiewedstrijd van "de Eurovissers" van dit jaar, een belangrijke voor mij met kans op promotie naar de A competitie. (Degene die bij de eerste 5 eindigen in de B competitie promoveren naar de A, de laatste 5  in de A degraderen weer naar de B). Na 2 jaar in "de buurt" te hebben gezeten van deze promotie zou het wel leuk zijn als het dit keer door zou gaan. We verzamelen in eetcafe "La Vida" en na betaling van 5 euri (4 euri voor de wedstrijd en 1 euri voor de kanjerpot) trek ik balletje 38, lekker een "kopstek". Bij molenslag het strand op en dan een klein stukje naar rechts.

Om 19:00 uur mogen we beginnen, er staat een harde zzo wind van 5 bft met stoten naar 6 bft, draaiend naar zw, temperatuur 6 °C, 4 uur lang regen, regen en nog eens regen. Dit keer maar weer de paraplu meegesjouwt en voor het droog aan aazen was dat wel een stuk prettiger. lw HvH 15:35 uur (-64 cm), hw 22:45 uur (103 cm), (± 167 cm). Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochtenlijn (daiwa), met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, afgewisseld met afhouders, haakgroote varieerend van haak ls5013f\8 t\m ls5013f\6, tommy lood 160 gram, later 150~170 gram geankerd.

Binnen 10 minuten zie ik een aantal mooie doorbuigers op de gevlochten lijn en ik zit te denken aan een gulletje of een zeebaarsje, jammergenoeg schiet ie eraf bij het binnendraaien, en dat is nu weer het nadeel van gevlochtenlijn, je hebt geen rek die het lostrekken van de vis opvangt. Het voordeel is dat ik met de gevlochten gladde Daiwa lijn weer verder kan werpen. Dus vaak is het afwegen wat slimmer is om te gebruiken, had er nu veel wijting gezeten dan had ik nylon ingezet, maar met de verwachte bot en schar maakt het naar mijn idee niet uit of je met gevlochtenlijn of nylon vist en daar ik geen buuren heb aan de rechterkant heb ik alle speelruimte om hiermee te vissen.

19:29 uur weer wat tikjes en ik draai een schar binnen, mooi van de 0 af.



19:40 uur hetzefde ritueel en weer schar.



Echt wild zijn de vangsten niet, Gilles Traas links van me krijgt ze ook niet te pakken. En verteld me dat gisteren bij het voorvissen redelijke aantallen zeebaarsjes gevangen werden in de branding, nu 24 uur later is het weer helemaal anders. Weer een aanbeet en nog een schar, als ik hiervan een foto wil maken kapt m'n camera ermee, zout, zand en regen zijn nu eenmaal niet de beste combinaties voor een stukje elektronika. Gilles heeft er inmiddels ook 2 en is aan een inhaalslag begonnen want voor hem staat het clubkampioenschap in de A op het spel.

Weer een mooie aanbeet en het binnen draaien gaat zwaar, het lijkt wel of er 3 vissen aanzitten of dat m'n ankers niet omklappen. Meter voor meter krijg ik hem verder maar tegen de bank aan schiet het los, pech, niets eraan. Hierna volgt er nog een meuntje en een schar en eindig ik op 5 vissen. Het laatste uur vis ik weer met nylon omdat er zich bij het binnen draaien een pruik in de gevlochtenlijn heeft gevormd (Klusje voor thuis). Gilles heeft er ook 5 maar die zijn groter, al gauw blijkt dat verder naar links de vangsten toch beter waren. Maar goed, nu maar hopen dat m'n medevissers die in het klassement bij me in de buurt staan geen uitschieters naar boven hebben gemaakt.

Terug in eetcafee  "La Vida" gaat de prijs voor de grootste bot 41 cm naar Arnold Talmon, die hiermee tevens de "kanjerpot" wint.
1e is geworden: Ricardo Kalle 25 vissen (554 cm), 2e Ruud van Noord 20 vissen (460 cm) en 3e Martin v/d Drift 10 vissen (229 cm). Mannen gefeliciteerd!

De uitslag: Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Eurovisserscompetitie wedstrijd uitslagen 2012.

Yes! Gelukt. Ik promoveer volgend jaar naar de A en behoor dan officeel tot de 20 beste wedstrijd Eurovissers. En ook Gilles Traas lukt het om zijn voorsprong vast te houden en wordt clubkampioen van de A. Tom v/d Pol clubkampioen van de B. Gefeliciteerd!
En alle vrijwilligers die het cluppie Eurovissers draaiende houden, bedankt!

Rest mij nog een ieder prettige kerstdagen en een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar toe te wensen.

Vis greetz,

Willem#1168

18 opmerkingen:

  1. Hoi Willem
    Ik zit de hele dag al te kijken op je site en ja hoor daar is hij dan .
    Ik was erg benieuwd of je het gered had en ja hoor promotie naar de A poule .
    Van Harte gefeliciteerd .
    Dat beloofd wat voor volgend jaar met twee clubkampioenen in het korps !!
    We kontakten nog wel even voor de Oliebollen wedstrijd i.v.m halen aas .

    Prettige kerst met de familie !!

    Gr Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jan,

    Bedankt! Ja, we krijgen steeds meer "sterke" vissers in het korps. Prima,lijkt me wel een geinige wedstrijd. Voor jullie ook een pretige kerst.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem,

    Gefeliciteerd met je promotie! En bedankt voor weer een jaar met mooie vangstberichten. Groeten en fijne dagen.

    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ruud,

    Bedankt! Graag gedaan vind het leuk om te vertellen hoe ik het ervaar. Ook jij en je gezin fijne dagen, niet te veel "dubben" over WK Spanje. Once in a lifetime............., you know.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! Wel verdiend dacht ik zo!
    Groet
    Sieb

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte Willem(gaatvissen), veel suc6 volgend jaar bij de A

    Gr. Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Willem,

    Da's een mooi eindresultaat!
    Gefeliciteerd, en ik sluit me bij Ruud aan; vind het fantastisch dat jij dit zo vol kan houden incl. het fotomateriaal! Het leest altijd als een trein.

    Fijne dagen en een gezond 2013!

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Leo,

      Ja, ben er ook blij mee. Leuk om te horen.
      Eensgelijks!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  8. Willen goed gevist het afgelopen jaar ga vooral door met je verslagen, het verslag met de verloren auto sleutel en het niet kunnen vinden van de juiste duin overgang vond ik prachtig hahaha Ik wens je fijne dagen en een visrijk 2013 toe

    Gr Ricardo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ricard,

      Dank je wel, ja je zag het zeker voor je ;-). Prettige dagen en dat we in 2013 weer leuke resultaten mogen boeken.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  9. Willem gefeliciteerd met je promotie een wel verdiende prijs.
    Nog bedankt voor je schitterende verslagen van vissessie's in 2012 en
    op naar de top van de A klasse in 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Herman,

    Bedankt en graag gedaan. Ik ga m'n best weer doen.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Willem,
    Gefeliciteerd met je promotie naar de A klasse.
    Ga vooral door met schrijven. Helemaal leuk!!!
    Veel gezondheid en veel vis en goede resultaten in 2013

    Groeten uut Playa del Bru,
    Dennis Zwiers

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Dennis,

    Bedankt, ik heb er nog steeds plezier in dus ik ga door.
    Jij en je korps ook en we komen elkaar volend jaar weer tegen denk ik bij de wedstrijden.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Willem,
    Van harte,ga zo door.
    Groetjes Maup

    BeantwoordenVerwijderen