zaterdag 19 november 2011

vangstberichten: zaterdag 19 november 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis de 4e NFB wedstrijd op het strand van Noordwijk samen met het Melior-team, jammergenoeg nog steeds met 4 man door 1 zieke, het is niet anders dus we proberen er maar het beste van te maken. We verzamelen in "de sportvisser" en als wedstrijdkaart krijg ik vak D18 toegewezen. Ed van Zanten heeft m'n aas meegenomen, geregeld door Jan Groenewegen, jongens bedankt! We worden weer keurig met "de platte" kar weggebracht, en dat is wel lekker want het is een flink stuk naar rechts van de ingang waar ik sta.

We vissen van hoog naar laag, er staat een zo-wind van 2 bft, temperatuur 5 °C langzaam oplopend naar 10 °C , hw Noordwijk (meetpost) 08:54 uur, lw 16:54 uur. Een kalm zeeetje, ideaal voor de feeder, dus daar begin ik dan ook mee, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, diverse onderlijnen met afhouders, diverse haakmaten, piertje\slikje, tommy lood 175 gram, 150 gram geankerd en plat trapezium lood 170 gram. 09:00 uur mogen we beginnen en ik start vooraan , zover ik kan overzien loopt er een diepe zwin langs het strand, daar zou toch vis in moeten zitten? Maar nee, behalve trilingkjes van krab en garnalen komt er niets uit. Dan maar over de branding wat de meeste doen.

M'n buurman links vangt vrij in het begin een visje (tussen mij en hem zitten 2 vakken die open zijn). 09:38 uur is het mijn beurt, een botje van 14 cm, en ik ben blij dat ik van de 0 af ben.



Maar het wordt later en later en er komt niets meer bij, dun aanazen, dik aanazen, het maakt allemaal weinig uit. Als het water gezakt is tot knie hoogte mogen we door de zwin heen baden, en het verbaasd me nog steeds dat uit die diepe zwin geen vis gekomen is. Dan maar vanaf de bank verder proberen, verschillende afstanden uitgeprobeerd, tot 5 meter uit de kant. Alleen maar krabbe en garnalen beetjes.

Kees de Mol (ook een fanatieke visser) komt ook nog even langs (leuk je te ontmoeten Kees) Maar "de geheime" onderlijnen van Johan S. (die er op dit moment al 6 heeft liggen) wil die niet vertellen, op straffe des doods ;-(  Uiteindelijk pak de de 4,5 meter Hiro, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, afhoudertjes, geankerd lood 150 gram. En om 12:25 uur denk ik resultaat te boeken, een zware draai van een mooie dikke vette schar. Mooi niet! Een wolhandkrab, die krenge zitten nu ook al in de Noordzee.



Het blijkt wel een toeristische attractie te zijn, diverse buitenlanders vragen of ze een foto mogen maken en of ik dat beest als "diner" opeet. Mooi niet dus!

Even voor 13:00 uur wordt er vanaf links door middel van handgebaren duidelijk gemaakt dat we moeten binnen draaien. Niet iedereen begrijpt de boodschap want verderop rechts wordt er rustig doorgevist. M'n buurman links vangt z'n 2e botje in de laatste draai, m'n buurman rechts blijft op 0 staan, en ik heb er 1 tje. Geen vet pot, bij het verzamelpunt blijken er toch een aantal te zijn met 10, 12 13, 15 vissen. M'n Melior-teamgenoten hebben allemaal vis, totaal als team 1, 1, 3, 5. Te weinig om goed te scoren denk ik. Ik eet nog een bakje vers gebakken kibbeling en een patatje met en verdwijn naar huis. Volgende keer beter ;-)

1e is geworden Sjaak Witteman 15 vissen (338cm), 2e Rene Brederveld 14 vissen (331cm), 3e Cor van Houten 13 vissen (320 cm), 4e Gert Jan Booij 8 vissen (185 cm), 5e Henk Minnaard 6 vissen (161 cm). Iedereen weer van harte gefeliciteerd!

Kijk voor de uitslagen op pagina's (rechterkolom) \ overige wedstrijd uitslagen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten